Drakvrede
Swordsman
Jag satt & läste i V&N och där, precis som i M&M vill jag minnas, står det att (icke-besjälade) vandöda räknas som föremål, och sålunda kan förvandlas till magiska föremål. Okej, cool idé, men då kom jag på en sak - vad händer om man installerar en generator i en vandöd? Får man en Belial då? Eller blir det någon form av mellanting? Eller får man helt enkelt en vandöd som kan fungera som en generator, d.v.s. nekromantikern får i princip ett vandrande batteri av daimotropi/psykotropi? A walking, talking daimotropi-machine, kanske?
Dessutom, låt oss anta att vi först installerar den alkemiska processen generator i ett lik (som bör vara fullt möjligt, eftersom ett lik väl ändå måste räknas som ett föremål). Kan man sedan använda detta lik till att skapa en Belial? Och om det är möjligt, vad får man då? Ett lik som först har två demon(er) eller ande/andar i sig (d.v.s. en för geneatorn, en för Belialprocessen)? Får man därmed en vandöd med kluven personlighet, en Belial som fritt kan alstra daimo- eller psykotropi, eller går det inte alls?
Tankar, åsikter?
Dessutom, låt oss anta att vi först installerar den alkemiska processen generator i ett lik (som bör vara fullt möjligt, eftersom ett lik väl ändå måste räknas som ett föremål). Kan man sedan använda detta lik till att skapa en Belial? Och om det är möjligt, vad får man då? Ett lik som först har två demon(er) eller ande/andar i sig (d.v.s. en för geneatorn, en för Belialprocessen)? Får man därmed en vandöd med kluven personlighet, en Belial som fritt kan alstra daimo- eller psykotropi, eller går det inte alls?
Tankar, åsikter?