Nekromanti Vandöda

DEATH

Veteran
Jag behöver lite hjälp ..... jag ska fixa lite Vandöda till ett äventyr som jag skrivit men behöver förslag på STY med mera !!!!

"Vapen dödar inte det jör människor så därför släpper jag inte in människor i mitt hus"

Organ

Out of time, out of mind
>Jag behöver lite hjälp ..... jag ska fixa lite Vandöda till ett äventyr som jag skrivit men behöver förslag på STY med mera !!!!

Med det nicket du använder borde väl inte det vara nått problem ;-)

Vindhand

Myrmidon
Du kan ju porta från något fantasysspel som har odöda som du gillar... det finns ju en del att välja på...

Vilka sorters odöda är det du vill ha?

DEATH

Veteran
haha (NT)

...

"Vapen dödar inte det jör människor så därför släpper jag inte in människor i mitt hus"

Sodivra

Champion
:=)

:=) <-Vad är det där för en smiley? Hitler?

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

DEATH

Veteran
>Vilka sorters odöda är det du vill ha?

Alla sorters om jag jör några blir dom typ as bra !!!
(jag gillar Vandöda så därför blir dom nästa Odödliga)

WolmerX

Warrior
Re: Vandöda[OT]

Tänk om man skulle ha en zombie som inte alls beter sig som en zombie borde göra utan istället är väldigt snäll och klipsk. En sådan som vill ha en kompis som han kan sitta och diskutera livets stora frågor med.

Grymt säger jag men skulle nån villa ha en zombie som kompis?

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta

DEATH

Veteran

JAG !

Vindhand

Myrmidon
Tja, jag tycker det är rätt bra om odöda är någorlunda mäktiga. Jag vill att folk skall bli rädda av att se ett lik vandra omkring så det känns fel att de skall tänka "gäsp, en zombie till" som det lätt blir i D&D3e...

Ta zombies t.ex. Det enklaste är nog att utgå från den art den var i livet och modifiera därifrån.
Sty: *2
Tål: *1 eller *2 (beroende på hur elak du är)
Rör: *.75
... resten är rätt ointressant för en zombie :)

Naturligtvis blöder de inte och de känner ingen smärta eller utmattning så de snuttarna i reglerna kan man ignorera. Kanske kan man helt strunta i att räkna skada och bara kolla amputationsrisker m.m... på så sätt skulle man vara tvungen att hugga den i små små bitar för att den skall sluta angripa en. Jag tycker det skulle vara coolt i.a.f... :)

Vindhand

Myrmidon

Tänk om man skulle ha en zombie som inte alls beter sig som en zombie borde göra utan istället är väldigt snäll och klipsk. En sådan som vill ha en kompis som han kan sitta och diskutera livets stora frågor med.

Frågan är om det verkligen bör kallas zombie då... Ligger det inte litet i begreppet att den skall vara, hmmm... Zombieartad?

WolmerX

Warrior

Duuh.. Ingen aning om jag ska va helt ärlig /images/icons/blush.gif. Så kan det mycket väl vara. Fast e inte ändå zombie det ord som ligger närmast till hands?

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta

Flash Back

Warrior
Hört hos nekromantikern:

Frågan är om det verkligen bör kallas zombie då... Ligger det inte litet i begreppet att den skall vara, hmmm... Zombieartad?

-Varför lever jag egentligen?
-Mmmm...grr
-Hur blev jag till?
-Mmmm...grr
-Vad händer efter döden?
-Hehehehe... mmm...grr

Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>

DEATH

Veteran
få se .....
STY = 30
TÅL = 28
RÖR = 16 (ett ca värde)
PER = -2
PSY = 0 (egentligen magikerns va ?)
VIL = 16
SYN = 9
HÖR = 2 (du skulle inte heller ha hört så mycket med ett halvt öra)

samma färdigheter som i livet ?
Alstra Biotropi = 15
Besvärjelse = 14
Transformering = 12
Ritual = 16
Läkekonst = 11

Skadetålighet = 9 rutor
Chockvärde = 16

hhhmmmmmm ..... detta kallar jag en ond Zombie

Ðea†h - Nekromantiker

krazhnaya

Veteran
du måste ju skämta... en zombie med färdigheten alstra biotropi????? och -2(????!?!?!?!) i PER... ok att en zombie förmodligen inte är särskilt vacker, men MINUS i PER???
att en zombie överhuvudtaget HAR ett värde i VIL är ju också ett mysterium, personligen tycker jag att en zombie gör allt hans/hennes mästare säger och inte har en fri vilja...

Rosen

Myrmidon

<I>Tänk om man skulle ha en zombie som inte alls beter sig som en zombie borde göra utan istället är väldigt snäll och klipsk.</I>

Filmtips: 'Day of the Dead'.  "Väldigt snäll och klipsk" är väl en överdrift, men zombien Buub rular! (-:

--
Åke

DEATH

Veteran
hhhmmmmm .... MEN dom har ju samma färdigheter som när dom var levande !!!!

och denna zombie har typ ett halvt öra ingen vänster hand och ingen högerfot .......
Han har ruttnat så han ser lite lila ut .....
Han har flera stora sår lite överallt ..................
Och han har dödat sin mästare och skaffat sig en egen vilja

Ðea†h - Nekromantiker

Nepp, skit i det. En vandöd eller odöd, välj själv, är ett stycke ruttnande kött utan själ (har du inte läst kapitlet om shamaner) om magikern inte lagt in någon i den. Om du vill ha en slav som bara lyder direkta befallningar utan IQ över huvud taget bör det vara en utan själ. Vill du ha en vandöd som kan utföra dina befallningar och gurgla (ruttnande tunga) lite då och då bör du ha en med själ.

Sedan kommer det till hur man ska förstöra en vandöd. Eld eller vigvatten från daakkyrkan bör ju åtminstånde paja köttet och om du har tur kanske få en arm att rammla av. Sedan har jag själv funderat lite på hur det bör gå till när det gäller odödas anatomi: Om magikern har ett skelett bör man knäcka benen på den, inte sant? Därför kommer den vandöda att slåss med alla av sina ben som på något sätt är kopplade till kraftkällan: ett utav benen som magikern har valt som ska fungera som mittpunkt för alla besvärjelser och dyl som håller liket på fötter. Om magikern är smart lägger han den på ett ställe där man inte kan nå det så lätt. Ex nyckelbenet. Är magikern dum i huvudet lägger han "kraftbenet" i foten eller nått.

Vad gäller attribut och färdigheter så bör du få inspiration från elementarvarelsekapitlet i M&M.

Om magikern sedan har lagt en själ i kroppen kan han ju ha vissa konstiga kunskaper beroende på vad själen var innan han/hon dog.

Vad tycker du?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Sodivra

Champion
Zombie-Galleri!

Ehh verkar som en rätt mysko zombie det där! /images/icons/smile.gif
Jaja du bad ju om förslag så här kommer mina:
(Anledningen till att Personlighet och Viljestyrka inte finns med är att dom inte HAR någon vilja.. /images/icons/smile.gif Psyke har dom däremot.. Man MÅSTE ju ha någon sorts intelligens för att följa efter folk, bryta sig in där dom gömt säg och käka upp dom.)

Dussinzombie, sådana som kommer i stora horder:
Styrka 14
Tålighet 13
Rörlighet 6
Personlighet -
Psyke 8
Viljestyrka -
Syn 7
Hörsel 8

Kommentarer: Zombien är stark nog för att i hord slita upp dörrar och sånt.. Moahahahaaaa! Tåligheten är rätt normal.. Jag föreslår att man ignorerar smärta och stickskador, samt gör amputationsrisken större. (Ruttet kött och allt) Blodförlust kan man också ta bort, eller ha kvar för att representera hur magin lämnar zombien. (Rätt coolt med en zombie som får en hammare i skallen går några steg till för att sedan ramla ihop! /images/icons/smile.gif) Kom också ihåg att hord-zombies inte är så bra på att parera! /images/icons/smile.gif

Igentligen borde man göra så att man gör det lättare att träffa zombierna, och dom tar ingen skada i traditionell mening, utan bara attacker som kapar av lemmar, samt gör tillräckligt mycket skada (En extraskada eller två) för att zombien ska trilla, eller för att inälvorna ska ramla ut, eller för att ett stort köttstycke ska huggas loss.. Det hade varit läckert!

Okej, över till Zombie #2! Mäktig Zombie, lite som Frankensteins monster.
Styrka 25
Tålighet 19
Rörlighet 9
Personlighet -
Psyke 8
Viljestyrka -
Syn 7
Hörsel 5

Kommentarer: Den läskiga, mäktiga zombien. Kanske en stor äcklig en?

Halv-intelligent Zombie, som någon sorts tjänare eller något..

Styrka 10
Tålighet 10
Rörlighet 10
Personlighet 5
Psyke 6
Viljestyrka 5
Syn 9
Hörsel 13

Kommentarer: Yessssss massssssster

Intelligent Odöd, som en vampyr. Eller så.

Styrka 20
Tålighet 18
Rörlighet 17
Personlighet 15
Psyke 16
Viljestyrka 20 (Finns det någon med starkare vilja än en äcklo VAMPYR?)
Syn 15
Hörsel 15

Snabb jävel Jag kom på att det behövdes ett bestliknande äcklo.. Här är en sorts zombie som springer som fan och klättrar upp och gömmer sig bland tak och sådant.. Ser mest ut som en rått-männsika med torkad hud och kanske några horn/spikar som sticker ut.. /images/icons/smile.gif

Styrka 15
Tålighet 13
Rörlighet 19
Personlighet 4 (Om han skulle få för sig att snacka med någon)
Psyke 12
Viljestyrka 13
Syn 14
Hörsel 16

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\