Nekromanti Vandöda

Vindhand

Myrmidon
Re: Zombie-Galleri!

Mästerligt :)

En kul grej man kan hitta i GURPS magic är att man sällan skapar animerade skelett... Ett skelett blir istället till genom att en zombie är aktiv så länge att allt kött hinner ruttna bort...
För ett spel som siktar på realism passar sådan detalj rätt bra tycker jag; det verkar ju orimligt att man skall kunna ruttna i all evighet :)

En annan rolig idé vore att ge en ituhuggen zombie en möjlighet att återuppbygga sig själv givet tid och reservdelar (behöver inte vara från samma zombie :gremsmile:... Varje gång den behöver göra detta förlorar den 1T6 från alla kroppsliga stats p.g.a. att magin laddar ur och att delarna passar illa.

Blasphemy

Swashbuckler

I Goff kategorin... Där specialförmågor som Kajal, Familaris och Fd Rockmusiker ingår..

Finns det något tråkigare än Dungeonbashing?

Sodivra

Champion

Haha va kul!

...iallafall hade det varit det om jag hade hängt med.. *hänger med huvudet och känner sig utanför*/images/icons/frown.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Sodivra

Champion

En annan rolig idé vore att ge en ituhuggen zombie en möjlighet att återuppbygga sig själv givet tid och reservdelar (behöver inte vara från samma zombie :gremsmile:... Varje gång den behöver göra detta förlorar den 1T6 från alla kroppsliga stats p.g.a. att magin laddar ur och att delarna passar illa.

Ha! Kul!

Föresten, är det någon annan som tycker skelett är lite löjliga? Benen måste väl kunna "sväva" för att inte trilla ihop i en hög, och då krävs det väl så mycket ansträgning för skelettet att man lika gärna kan hitta på något annat.. /images/icons/wink.gif
Fast "Dödens Kraft" som finns i skelettet kanske hjälper till. Eller nåt.

Mr SL

Warrior
Vampyr

vampyr är enligt mig demon bra

sty 75
tål 50
rör 80
per 15
psy 16
vil 60
syn 30
hör 30

har ni sett
from dusk til dawn

Jag slutar med rollspel då gurderna slutar tjattra

Rosen

Myrmidon

<I>...iallafall hade det varit det om jag hade hängt med.. *hänger med huvudet och känner sig utanför*</I>

Eric Draven = Brandon Lees rollfigur i 'The Crow'. Stiger upp ur graven och börjar fajtas.

--
Åke

Sodivra

Champion
Ahhh..

Den filmen har jag ju sett.. Trevlig, även om jag gillade Dark City bättre.. Mycket bättre! /images/icons/smile.gif

Föresten, kan man verkligen kalla mäktiga och/eller intelligenta vandöda för zombier?

Vindhand

Myrmidon

Föresten, är det någon annan som tycker skelett är lite löjliga? Benen måste väl kunna "sväva" för att inte trilla ihop i en hög, och då krävs det väl så mycket ansträgning för skelettet att man lika gärna kan hitta på något annat..

Som jag ser det är skelettet enbart den fysiska manifestationen av en ande. Skelettets olika delar är därför fästa i ett osynligt spöke. Därför blir man av med bekymmer som att bitarna glappar och att det saknar tillräcklig massa för att vara ett hot :)

Organ

Out of time, out of mind
Re: Ahhh..

>Föresten, kan man verkligen kalla mäktiga och/eller intelligenta vandöda för zombier?

I sin egen spelvärld får man väl göra vad man vill. Men om du frågar mig (vilket du indirekt gjorde) så är definitionen på zombie en död kropp som animerats på magisk väg och står under någons kontroll. De klassiska film-zombierna a´la Romero däremot är, ur traditionell fantasyrollspels-synpunkt, egentligen mera åt Ghoul-hållet.

Tycker iallafall jag...

/Anders