Nekromanti Vanliga frågor på Eon-forumet

Sodivra

Champion
Hjälp till att sammanställa en FAQ till Eon-forumet, och kom med förslag på vad som ska tas upp!

FAQ står för Frequently Asked Questions, alltså vanliga frågor, och det är tänkt att den ska ta upp sånt som redan besvarats, men som många nya användare undrar över. En genväg jämfört med att posta en fråga (som redan dykt upp många gånger tidigare) och vänta på svar.

Exempel på frågor/svar i Eon-FAQ:en:
*Vad händer om man försöker göra krut i Mundana? / Något annat som förutsätter jord-fysik.
*Hur lär man sig alla regler?

Sedan kan man ju lägga med länkar till viktiga och intressanta trådar som det är bra att inte ha missat.. Så kom med det som borde finnas med i en Eon-FAQ nu!

-Arvidos, FAQ-ansvarig.

Johan K

Gammal & dryg
Magi !

Jag tor att du kan ta up frågor om filament & hur man alstrar sådana.

Sodivra

Champion
God idé..

..men jag har inte spelat Eon så mycket, och har inte så god koll själv.. Kanske du vill formulera det i form av fråga-svar?

Johan K

Gammal & dryg
Ett förslag..

Hur alstrara man filament ?
Svar: Rent praktiskt. /images/icons/tonguea.gif Den mäktige magikern gurglar nått ohörbart och intar en mäktig posé. Filamenten finns i allt omkring oss. I solens ljusstrålar i vattnet i bäcken, i jorden på backen. Vi kan säga att filamenten är energin i alla molekyler. Men även energin i vågpartiklar. Magikern varseblir, d.v.s. känner energins strukturer i sin omgivning. För att nå en viss effekt "väver nu magikern" Filamenten -Energin" på ett specefikt sätt för att nå viss effekt. Det är den illustre magikern börjar himmla med ögonen och röra sina armar i ett mönster inte helt olikt det man kan se i madonnas video, Frozen. Genom att förändra energin har man nu nått en effekt. Energin kan också liknas vid en rörelse. Allt ting rör sig med en viss hastighet och denna hastighet avgör energinivå och ämnenas attribut, men deta är överkurs och inte ens de främsta magikerna har riktigt koll på detta./images/icons/devil.gif

Krille

Super Moderator
Frågor (som jag inte orkar svara på just nu)

* Varför är Eon så krångligt?
* Hur fungerar skadesystemet?
* Vad är det för skillnad på Eon 1 och Eon 2?
* Varför finns det så få äventyr?
* Var får man tag på äventyr?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Som jag frågade på NeoTech-forumet, så borde det finnas en FAQ på NeoGames sida som det bör länkas till. Den borde ha utförliga svar på det mesta. Andra frågor som ooooofta förekommer är "När kommer [modulens namn]?" och "Vilka böcker, förutom grundboken borde jag skaffa?" Sen finns det ju alltid frågor om musik, fysik och raser. Och Apropå raser, så kanske det borde skrivas något om diskussioner om att "alver är bäst och dvärgar suger" och tvärtom. Det är ju trots allt så att Vanarer är bäst... /images/icons/wink.gif

Helmgast
Hur smakar en missla? (Kyckling, marshmallows m.m.)
När kommer EON FoD? (Aldrig, kanske sen m.m.)