Vansinniga (men minnesvärda) karaktärsdrag

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
Spelare minns som mest en grej per NPC utöver deras jobb. Låt oss verkligen se till att de minns den grejen!

1: Har en skalbagge istället för ett huvud.

2: Tror inte på hästar, kommer reagera våldsamt om de är nära en ”SMINKAD JÄVLA KAMEL”.

3: Uppenbar heroinist.

4: Viskar ständigt sin inre monolog.

5: Är fem fiskmåsar i en påse.

6: Bär alltid omkring en mops.

7: Har den värsta möjliga ögoninflammationen.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,270
Location
Örebro
8. Är en magiker som tror att alla vapen som är lite längre är stavar. Inkluderar svärd, spjut och så vidare.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,253
12. Tror att alla egentligen är grönsaker och pratar hela tiden i grönsaksmetaforer om folk. "Ja, du är en typisk morot, gräver djupt o så. Jag är mer av en potatis, tålig och flegmatisk."
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,253
13. Pratar som Bertil Svensson i "Mitt hem och min trädgård".
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,190
14: Joggar på stället alltid, besatt av att ”Bränna fler kilon”.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,270
Location
Örebro
15. Missar aldrig en möjlighet att berätta om sitt brustna hjärta och sina många misslyckanden att närma sig de som hens hjärta begär.
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
133
Location
Höganäs
16. Är alltid på något slags diet och kan inte sluta prata om mat.

"Det är ju galet att man kan äta sex gånger om dagen och ändå vara hungrig, fast det är klart, det är ju mest frukt och kyckling. Har bara 64 dagar kvar på cleanse:en"
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,114
Location
Omfalos
19. Går på en diet bestående av rå lök i olika former. Nyfrälst, pratar om det i alla sammanhang.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,913
Location
Örebro
20. Är övertygad om att hen är en stjärna. Både kan och ska därför vara den som löser vad det än är som händer - ingenting är för svårt. Oavsett vad som händer så var det precis vad hen planerade hela tiden.

Übereil
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
21. Är två olika NPC i ett, spelarna kommer behöva prata med båda men kommer först inte förstå att det är en och samma fast med dubbla personligheter, till de söker upp den "andra". Att de är direkta rivaler gör inte saken bättre.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
23. Jag gjorde en gång något så enkelt som att jag beskrev en liten sketen bergsby där det stod getter och tuggade, vilket jag härmade själv. Sedan när de mötte första, enda personen där... som också stod och tuggade som en get blev det gott skratt och säkert en NPC man kommer ihåg.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,935
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
25. Lyssnar, hummar och säger saker som. ”Vi har väntat på dig!”, ”Jag visste att du skulle säga det till slut!”, ”Du är väntad!”, ”Du kommer förstå med tiden, följ bara med!”, ”… ah, du tänker så!”.
 
Top