Nekromanti Vapen fel

Imoze

Veteran
I Neotech 2 står det bland vapnena på bl.a "Martin MP22" och "IMI UZI-43" under Tillbehör både bokstav "H" och "E" men det står inget om dem i boken. Vad står de för?

Krille

Super Moderator
E och H

E står för att vapnet innehåller elektroniska delar. Vapnet fungerar inte utan elström (batteri), och elektroniken kan förstöras av EMP från atomvapen eller jammers.

H står för att vapnets elektronik är härdat för EMP. Elektroniken tål alltså en EMP från atomvapen eller jammers. Utan ström fungerar den dock inte i alla fall.

Imoze

Veteran
Re: E och H

Då är jag med. Finns det fler sådana tecken som inte är med i boken? Har inte tittat så noga. :gremcrazy:

T-RED

Warrior

Hur tillför man då ström till vapnet?
Ett batteri som måste laddas eller?
Och i så fall hur ofta?
Och borde man då inte ha nånsorts tabell på rollformuläret om hur mycket ström man har kvar?
// T-RED

Ezzy

Warrior

om jag inte missminnär :C) mitt lilla huvud så står det någonstans att DLP vapen har ett inbyggt batteri i magasinet... det står nog inte så mycket mer i bökerna så det är bara att hitta på... kanske ha dom ett uppladdningsbara batterier(som mobiltelefoner) så att man stoppar in en liten sladd i dom över natten å så laddas dom upp och lyser i en festlig färg... kanske? :C) hur mycket störm den slukar beror nog lite på vad den använder elektrisiteten till... DLP pumpar ju vätskorna med den så dom drar nog ganska mycket ström... ett som bara använder det till en laser drar nog inte så mycket ström... dessutom har dom ju jätte bra batterier i neotech. jag skulle nog inte besvära mig med att skriva upp hur mycket ström dom använder, men ifall du tycker det är kul så kanske du kan använda cybertechs energi regler efter lite ombearbetning? jaja...