Nekromanti Vapen magier Tack!

sir Meathead

Veteran
Hallå
Jag har ett litet problem jag kan inte komma på några ovanliga, mäktiga magier och vapen

Firefly

Veteran
T.ex.
ett svärd gjort av benflisor från 1000 olika hädare, ihopsmitt med blod från en jävligt elakt monster eller demon.
effekt: suger ut magisk kraft från magiker när magikern blir huggen av det.

Storuggla

Champion
Jag drar mig till minnes att Rising skrev ett inlägg för länge sedan där han beskrev några föremål han hittat på. Den svävande gula bollen minns jag, den var guld värd i mina ögon! :gremlaugh:

Storuggla, hittar inte tråden

Rising

Vila i frid
Bollen på skallen

"Jag drar mig till minnes att Rising skrev ett inlägg för länge sedan där han beskrev några föremål han hittat på. Den svävande gula bollen minns jag, den var guld värd i mina ögon!"

Den var inte så värst gul är jag rädd, men du kan läsa om den här om du vill förfriska ditt minne. I samma tråd skrev jag ett annat inlägg om några balla prylar, bland annat ett svavelosande svärd och en sammetshandske som man kan läsa här.

/Rising

Storuggla

Champion
Re: Bollen på skallen

Hahaha, den svävande stenen på huvudet, det är ju guld ju! ^_^
Tummen upp!

Storuggla, hoar

Rising

Vila i frid
Vapen magier Vassego!

Magier:

Ritual: Obrukliggöra
Magikern behöver ett dygnsfärskt spår från sitt offer. Exempelvis ett fotspår, ett fingeravtryck eller bitmärken från en köttbit. Genom att hälla salt över hela spåret och lyckas med ett färdighetsslag så blir offrets kroppsdel som lämnade spåret obrukbart för ett dygn framåt. Om det var ett fotspår så kan offret plötsligt inte gå ordentligt, om det var ett handavtryck så kan offret inte röra ett endaste finger och var det ett läppavtryck så kan offret inte öppna sin mun.

Epigon
Trollkarlen måste vidröra sitt offer (en varelse med ungefär samma kroppsstorlek som magikern) och uttala en kort trollformel för att aktivera besvärjelsen. När offret somnat slår besvärjelsen till och offrets kropp förvandlas till en exakt kopia av magikerns. Offrets röst blir desamma som magikerns, och alla kroppsliga attribut (handikapp, allergier, skador och liknande) överförs fullständigt. Alla fysiska färdigheter blir det sämsta av magikerns och offrets värden tills magin ebbat ut. Trollformeln håller i sig 24 timmar (mindre om man slågit ett dåligt slag, eller vad du nu har för regelsystem).

(En afroamerikansk häxmästare skulle kunna ha mycket roligt med en KKK-medlem på detta vis, och en blind, rullstolsbunden magiker skulle kunna bli rent otroligt effektiv!)

Odugliggöra
Magikern kan aktivera denna förtrollning närhelst han bevittnar någon som lyckas med en fysisk färdighet. Så länge som trollkarlen sedan har offret inom synhåll så är offrets FV i den färdigheten bara hälften av dess normala värde. Offret känner instinktivt till att något är fel och begriper effekten av vad som nyss har hänt. Magikern kan därefter automatiskt odugliggöra varje ny färdighet som offret använder så länge som magikern har offret i sikte. Offrets FV sjunker inte till en fjärdedel av ursprungsvärdet om han använder samma färdighet flera gånger.

Så fort som offret hamnat bortom synhåll för magikern så bryts förtrollningen.

/Rising

Man Mountainman

Storsvagåret
Tja, det går ju alltid att kasta en "Nagelfare", som kallar upp skeppet Nagelfare (byggt av de dödas naglar, ja det är sant, snacka äckligt") från dödsriket, komplett med skelettbesättning beväpnade med själadödande svärd smitt av människors hat, och lojala magikern in i döden (vilket magikern inte skall känna sig allt för betryggad av).

Är man på ett ljusare humör kan man kasta "Galenskapens ljus" i närmaste vattendrag. Alla växter som under dagens lopp får i sig vattnet i vattendraget kommer att prydas av små svarta blommor, som slår ut på bara några timmar och därefter börjar lysa med ett svagt ljus som onekligen kommer att göra alla levande varelser som bevittnar det totalt vansinniga.

"Oral åkomma" är en annan intressant besvärjelse som man kan använda för att lära folk i trakten tystnadens dygd. När besvärjelsens första offer talar med någon annan, kommer han också att drabbas av besvärjelsen och bär därefter vidare den på samma sätt. Tre dagar efter att den först kastats så kommer alla som har förbannats att förvandlas till porslin.

"Kung Bores Brunte" skapar en häst av is, som kan färdas snabbt som vinden genom snöiga trakter, och som med en enda blick slår dina fiender med en köld som omedelbart dödar dem. Om du lämnar de snöiga trakterna, eller om det plötsligt skulle bli vår, kan du dock vara säker på att din springare dör illa kvickt.

Vad gäller vapen så är Machaliors båge aldrig fel. Förutom att den spänner strängen själv och aldrig behöver laddas om, så träffar dess pilar alltid sitt mål, och om du vill kan det på kommando bära tillbaka dem till dig.

Nahuatlos svärd är också en rätt skön pryl. Den är gjord av vulkanglas från smedjeguden Potles smedja i vulkanen Tochtohitl, och dess blad förvandlar allt det rör vid (utom dess skida) till småspik.

En kännare vet dock att dessa vapen bara är småpotatis i jämförelse med Den Stora Hammaren. För att ens kunna lyfta den måste man vara stark som två tjurar, och enbart skaftet är 3 meter långt, men det räcker med att titta på den för att man skall förpassas till Demondimensionen (dess siste ägare, den blinde vapenmästaren Hamez Poko Nashtlit, bar den invirad i en matta). Om man lyckas slå någon med den utan att denne hinner se den, så kommer offret att förvandlas till en fyra meter hög demon som tjänar en obrottsligt.

Cybot

Mest spelbar
Re: Vapen magier Vassego!

Epigon
Trollkarlen måste vidröra sitt offer (en varelse med ungefär samma kroppsstorlek som magikern) och uttala en kort trollformel för att aktivera besvärjelsen. När offret somnat slår besvärjelsen till och offrets kropp förvandlas till en exakt kopia av magikerns. Offrets röst blir desamma som magikerns, och alla kroppsliga attribut (handikapp, allergier, skador och liknande) överförs fullständigt. Alla fysiska färdigheter blir det sämsta av magikerns och offrets värden tills magin ebbat ut. Trollformeln håller i sig 24 timmar (mindre om man slågit ett dåligt slag, eller vad du nu har för regelsystem).
Det påminner mig om en Bok av R.A Salvatore där det fanns en mördare som hade ett par handskar och en spegel. Det hela var att om han hade handskarna på sig och riktade spegeln mot sitt offer så kunde han byta kropp med offret. Nå det här kanske låter djävulsk nog men handskarna hade ytterligare en effekt. Om man satte en av handskarna på en varelse så kunde hans själ inte återvända till en kropp även om den hade regenererats.
Mördaren hade den här artefakten och en ring av regenerering. Mördaren hade bytt till sig en kropp som var så svag så att nästan vem som helst skulle kunna döda honom. Hans metod var att han bytte plats med sitt offer, dödade sin egen kropp(som hade regenererings ringen). Satte handsken på den så att själen inte skulle kunna återvända till kroppen. Och så snart som hans offers själ hade försvunnit till dödsriket så bytte han tillbaka till sin gamla kropp och lämnade offret som en själlös klump av kött. Död och utan ett märke på kroppen.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Enromt bra, med tanke på att allt jag kunnat komma på är "Rod of Transforming Silver into Badgers" och "Gold Chain of Pimpishness"...