sir Meathead
Veteran
Hallå
Jag har ett litet problem jag kan inte komma på några ovanliga, mäktiga magier och vapen
Jag har ett litet problem jag kan inte komma på några ovanliga, mäktiga magier och vapen
Det påminner mig om en Bok av R.A Salvatore där det fanns en mördare som hade ett par handskar och en spegel. Det hela var att om han hade handskarna på sig och riktade spegeln mot sitt offer så kunde han byta kropp med offret. Nå det här kanske låter djävulsk nog men handskarna hade ytterligare en effekt. Om man satte en av handskarna på en varelse så kunde hans själ inte återvända till en kropp även om den hade regenererats.Epigon
Trollkarlen måste vidröra sitt offer (en varelse med ungefär samma kroppsstorlek som magikern) och uttala en kort trollformel för att aktivera besvärjelsen. När offret somnat slår besvärjelsen till och offrets kropp förvandlas till en exakt kopia av magikerns. Offrets röst blir desamma som magikerns, och alla kroppsliga attribut (handikapp, allergier, skador och liknande) överförs fullständigt. Alla fysiska färdigheter blir det sämsta av magikerns och offrets värden tills magin ebbat ut. Trollformeln håller i sig 24 timmar (mindre om man slågit ett dåligt slag, eller vad du nu har för regelsystem).