Nekromanti vapen. Vapen. Vapen,Vapen, Vapen, VAPEN. VAAAPEEN!

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Yo.

Jag skulle bara säga att vapnen i NeoTech är lite mysko.
Det är ju tydligt att det finns två kategorier av vapen: nya versioner av gamla, och nya vapen. Det är de nya jag vill klaga på. De ser ju för f-n hur löjliga som helst ut!
Ammunitionsräknare, bullpup och polymer... Själv skaffar jag bara de "gamla" vapnen eftersom de nya ser ut som några jäkla barnleksaker. Men var har Steyr TMP, och FN P90 tagit vägen?

cedda

Veteran
Äre inte Steyr AUG i CS, dessutom är det version 1.0( eller 1.1, eller nåt ) inte v. 21.2

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

Vaun Vuriche

Warrior
Men hallå?

TMP är ett underbart vapen i CS. Och hundra år eller så in i framtiden har det nog kommit ett par versioner av CS ska du se.

/Vaun - Som skakar på huvudet åt cedda och undrar om grabben lever i nuet eller nåt?

Yaqobo

Veteran
Det är typ båda....
TMP=Tactical Machine Pistol (Kpist)
AUG=Automatische Universal Gewehr (AK)
Steyr rockar fett...

ripperdoc

Myrmidon
Vapen hit o dit

Tja, Neotech är enligt nutida definition lite mysko, eftersom det inte är nutid, utan framtid...och man vet inte så mycket om framtiden, alltså per definition mysko :)
Det finns många som tidigare har klagat på att vapnen inte är tillräckligt futuristiska. Helt klart technofetischister ;-) Men du är en retrotechare, antar jag? Kolv i trä, kanske till och med flintlåsmekanism. *skojar bara*
Nej, självklart hittar vapenföretagen nya lösningar på problem och förbättringar av tidigare lösningar. Till detta läggs kundens krav på design, vilket åtminstone enligt Neotech går mer åt det futuristiska hållet.
Köp de nygamla vapnen om du tycker dessa är roligare, men IMHO är de futuristiska de coola. Man kan lika gärna gräva ner sig på nåt museum om medeltiden (läs: innan 2000).
Och < förlåt > i Offensiv kommer ännu coolare futuristiska vapen (håll utkik efter Interdynamics) < / förlåt >

/RipperDoc - inte så jätteseriös

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Motorsågar?

Tja, jag kommer nog över det.
Jag har då aldrig tvivlat på dess kapacitet. Retrotechare är väl att ta i en smula, själv föredrar jag termen "nostalgisk vapenfetischist".

Scorpion

Veteran
jag älskar alla gamla vapen.. finns inget underbara än hel-mekaniska vapen.... faktiskt....
fast MXS-900 DLP ser väldigt futuristisk ut...

MVH

Last edited by a moderator:

hatten

Swashbuckler
Re: Motorsågar The HiTech generation

Moderna motorsågar har ofta ett litet microchip som ser till att informera energi mängd som finns i det elektriska bateriet det har även en liten scanner i sågen som kan varna om det finns något allt för hårt som stål eller liknande som kan skada sågen i sådana fall slås sågen av..
Sen finns det safty så att man inte skär sig eller kan skada andra med sågen..
( Så fort den känner av blod slås den av... eller tidigare )

Eldorin

Veteran
Har Ni bruksanvisningar till vapnen oxå? själv vet jag inte vad något av mina vapen heter. Har bara köpt vapen en gång och då var det en Franclin Plastic. Där jag tog de andra satt det inga namnskyltar.
(ja!!!, Mitt tillstånd efterställs flyt-korken).