Nekromanti Vapenmästare med utan vapen

Master Pelle

Warrior
Jag har tänkde på en sak att vad vilket stridskonst teknik bör man en vapenmästare att ha när han slås bara helt obeväpna?

Lan

Veteran
? Det blir väl den han har lärt sig kanske.... Eller? Det finns ju vissa ST som inbegriper att slåss utan vapen..tror jag.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Nu har jag inte boken framför mig, men en bra obeväpnade stridskonsten bör innehålla bla dessa tekniker:

Kross *
Utspel
Precisions anfall *
Målpunkter
Krossande anfall
Högspark
stålsättning
bedövande slag
högt kast

Oj då, nu kanske jag listade alla närstridstekniker i boken eller så.

Sist och viktigast i att slåss obeväpnat är att man har ett snorhögt undvika värde. Jag snackar undvika 17 eller nåt. Dyrt men viktigt, med så mycket undvika så kan man bannemig böja sig för långbågspilar...

Jag vill bara påpeka att denna orgie i koboldism hör inte till min vardag, men lite då och då så måste man få vältra sig i siffrorna och skratta rått =)
Bara man gör det utanför spelmötena så att det inte skadar nån...

"Jag vill bara påpeka att denna orgie i koboldism hör inte till min vardag"

Du glömde benbrytning, den mest koboldiska teknik som finns.

Attack Bosse

Veteran
Nej, jag tror nog uppföljning är minst dubbelt så koboldigt. Benbrytning suger, min rollperson med benbrytning har inte lyckats bryta ett ben i hela sitt liv.

volador

Veteran
Tips ifall du vill runka sönder regelsystemet:
Krav: STY 17, RÖR 14, TÅL 14
Moment: slag, spark, grepp
Tekniker:
1 rappt utfall
2 utspel
3 kvickt anfall
4 uppföljning
5 utmanövrering
6 två vapen
7 kross
8 benbrytning
9 precisionsanfall
10 målpunkter
11 avancerade kast
12 fällning
13 hoppteknik
14 vaksamhet
15 medföljning
Sekundära färdigheter:
Undvika, <vapen>, <vapen>, <vapen>

Nu kan du göra sisådär 4-6 anfall varje runda utan några större problem, sen att du kan använda fällning och grepp för att sänka din svårighetsgrad till nästan obefintlighet gör ju inte saken sämre

sen gör du minst Ob3T6 i skada med slag och Ob3T6 med spark, ifall du kombinderar det med hoppteknik så kan du även dra upp den i skyarna.

Sen får du ju ta koncekvenserna om resten av spelgruppen inklusive SL hatar dig efter detta :D

volador

Veteran
ok....ifall du koboldar dig riktigt mycket, så har du en grundskada i kross på Ob2T6
du har tekniken kross (+Ob1T6)
du har minst FV16 (+1)
du använder hög spark (+Ob2T6)

Sen har du ju självklart precisionsanfall som teknik och siktar då mot din motståndares vapenarm utan svårighetsökning (din springande hoppspark ger dig dock +Ob1T6) så du slår totalt Ob4T6 vilket inte är så farligt, nu säger vi att du träffar och då gör Ob5T6+1 i skada (vilket statistikt borde landa runt 20)

Då har din motståndare en brytrisk på Ob5T6, en normal krigare kanske har 12-13 i styrka så du kan nog betrakta hans arm som avbruten

Jag vet inte hur du gör när du använder benbrytning, men när jag spelade min Sung-munk flög det nackkotor hit och dit