Nekromanti Vapenmästaren och Krigarens väg

Enshadi

Warrior
Jag har inte 'Krigarens väg' och har inte hittat den att köpa och är alltså utan stridskonstregler och nya vapen mm. Kommer 'Vapenmästaren' att ta upp liknande stridsregler med stridskonst, nya vapen och berömda riddare.

Ceram

Hero
Det är väl meningen att vapenmästaren, riddaren och härföraren ska ERSÄTTA krigarens väg. Eftersom riddaren inte kommer så långt på den vägen kommer nog det mesta av krigarens väg hamna i vapenmästaren. Fältslags- och belägningsreglerna hamnar givetvis i härföraren. Altså om man har dessa tre böcker står ALLT som finns i krigarens väg med. Har jag rätt? Jag är ju inte eon författare (tyvärr) så jag vet inte...

Mouja

Hero
Vapenmästaren kommer ta upp mycket av det du säger.. men inte "berömda riddare", för dem får du köpa modulen Riddaren..
Men jag slår vad om att det kommer att finnas många kända vapenmästare med i boken..

Mouja

Hero
Precis.. [ANT]

Har du alla tre böckerna kommer du att kunna få ut mycket mer än om du bara har Krigarens väg...

SchackGuru

Veteran
Jaa du kommer få gott om möjligheter på att slössa upp pengarna på Vapenmästaren, Riddaren, fältherren och någon ner bok till priset av 1(x4)... Kv är en ultimat bok och jag tror inte man behöver dem andra böckerna om man är en någorlunda hyfsad SL, Stridskonsterna är också otäckt mäktiga.. Så jag har bannlyst dem från min kampanj numera efter X antal sönderskjutna ögon,hjärtan o hjärnor av mina "skurkar"... Antingen har en Stridskonst eller så har alla(även bönder) det.. För en Stridskonst har nog det ungefärliga värdet av +5 i vanlig färdigheter, om den är ovanlig och + 7 om den är Unik(om inte mer).. Tex Ripost på svärdsspelen, kolla hur effektiv den är...

ClaesFredrik

Veteran
Tänk dig själv...

...att behöva vara SL till kung Gnällröv. Det är inte alltid så roligt eftersom han gnäller minst lika mycket på våra äventyr och vårt spelande som han gnäller på Eon...