Nekromanti var är Militech?

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,046
Location
Göteborg
Vad är militech som alla snackar om? Jag har ännu inte köpt NO, (köper den troligtvis imorgon, LH lockade mer) så jag vet att jag inte har koll på allt för tillfället!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Om inte jag missuppfattat allt, så var det ursprungliga namnet Neotech Militech, och gavs (efter omfattande revideringar och ändringar m.m.) ut som Noetech Offensiv.

Riddaren - som dock kan ha missuppfattat det
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Riddaren - som dock kan ha missuppfattat det"

Japp. Det ursprungliga namnet var Neotech Plus. Efter många om och men blev det Neotech Offensiv. Efter ännu fler om och men, och med en jefligt tjock modul i faggorna, så splittrades Offensiv upp i delarna Offensiv, Militech och Mission. Ett par om och men senare så byggdes en del av Offensiv (stridssystemet och skadesystemet) in i Neotech 2. Mission vet jag inte var den tog vägen, men den bit av Offensiv som inte hamnade i N2 kom till slut ut som just Offensiv, och Militech, som kommer att innehålla tyngre militär hårdvara, kommer så småningom.
 

Malaka

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
12
Location
Sthlm, Sverige
Re: Apropå moduler...

När kan man vänta sig att se tex...metroplex (tror den heter så) och europamodulen i hyllorna. prioriteras dom eller militech?

Malaka - Raveland:
A land where the trees looks like big soundsystems, the flowers seemed to become ravers and the air smells like happiness!!!
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Re: Apropå moduler...

Med risk för att framstå som synisk: Allt som har med NT att göra kommer aldrig att prioriteras framför Eon. Bara räkna moduler.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,964
Location
Sandukar
Re: Så här är det.

Du har nästan rätt - Meningen var att det skulle bli tre "systermoduler" - Hardware, Offensiv och Mission. Läs gänra förordet i just Hardware. Offensiv blev för stor och knoppades av i Offensiv och Militech. Det "gamla" Neotech Plus var det som sedemera skulle bli Neotech Ultra. Mission ingår numera i Ultra, mer eller mindre.

Snurrigt eller? =)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,964
Location
Sandukar
Re: Så här är det.

Det tror jag nog - men det är ingen prioriterat projekt som läget är nu.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,617
Location
Klippan
Re: Så här är det.

Offensiv är utgiven, ganska uppenbart. Men det finns mer att göra, också uppenbart. Varför klyva hårstrån? /images/icons/smile.gif
 

ZerXes

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
96
Location
Strömstad
Re: atomer och kärnkraft

jag försökte att klyva ett hårstrå med en nagelsax en gång men det misslyckades fatalt. efter mer avancerade försök kom jag fram till att hårstrån är oklyvbara precis som atomer och kan då kanske användas i kärnkraftvärk.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Så här är det.

Men det finns en del skrivit till det ändå, eftersom det blev utplockat ur Offensiv?

/Emil
 
Top