Folk är väldigt mycket "ohhh, vad bra det går. Nu har de fått ihop 400% över sitt mål." medan jag sitter och är förundrad över att de inte fått ihop mer. De har fått ihop 150 tkr i skrivande stund. Indiegogo tar ca 5%, kvar är 142 tkr. Det kostar att trycka alla dessa böcker. Jag höftar till med 35 för böcker, formulär, tärningar, tygkartor och de andra sakerna. Kvar är då 102 tkr. Ska de nu betala ut detta i lön till sig själva går hälften (underbara Sverige med våra extremt höga skatter) bort i sociala avgifter och hälften i källskatt. Kvar är 51 tkr. (Många andra extrakostnader tillkommer också såklart men för att göra det enkelt och bara räkna på det här projektet.) Nu vet jag inte hur de delar ut lönerna eller hur många som får men för att illustrera min poäng; Det räcker till en 3 medarbetare ska få in 1.400 kr på kontot var i tolv månader.
Nu borde man dela den här lönen på många fler månader då de arbetat med detta i många år och de kommer å andra sidan att få in mycket intäkter när de börjar sälja det i butik senare.... men ni förstår min poäng här; Eon-skaparna förtjänar så sjukt mycket mer än de här futtiga slantarna för att ha skapat detta fantastiska rollspel som har givit iaf mig så många oförglömliga minnen.
Det är ju såhär för att rollspelssverige är så litet såklart. Men jag tycker bara att det är tråkigt. Jag skulle vilja ge mer incitament till folk att göra rollspel för... pengar som dessa kan inte locka någon. Detta syns väldigt tydligt när man tittar på deras tidigare årsredovisningar också.
Tack iaf Neogames/Helmgast för att ni gör detta trots allt!
Nu borde man dela den här lönen på många fler månader då de arbetat med detta i många år och de kommer å andra sidan att få in mycket intäkter när de börjar sälja det i butik senare.... men ni förstår min poäng här; Eon-skaparna förtjänar så sjukt mycket mer än de här futtiga slantarna för att ha skapat detta fantastiska rollspel som har givit iaf mig så många oförglömliga minnen.
Det är ju såhär för att rollspelssverige är så litet såklart. Men jag tycker bara att det är tråkigt. Jag skulle vilja ge mer incitament till folk att göra rollspel för... pengar som dessa kan inte locka någon. Detta syns väldigt tydligt när man tittar på deras tidigare årsredovisningar också.
Tack iaf Neogames/Helmgast för att ni gör detta trots allt!