Nekromanti Var finns serierna?

Dr. Acula

Veteran
Var på internet hittar man affärer som säljer gamla serier?
För övrigt kan jag säga att det är Percevan albumen jag försöker komma över.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Här bland annat

Till exempel Seriebörsen i Linköping, men det är inte direkt världens största butik, med världens största utbud.

De har tydligen Percevan 1-4 om det är svenska album du söker. (Jag anser mig vara någorlunda välutbildad och har aldrig hört talas om serien.)

/tobias

Troberg

Sinister eater
Re: Här bland annat

Till exempel Seriebörsen i Linköping, men det är inte direkt världens största butik, med världens största utbud.
OK, varför har du inte talat om det tidigare!?!?! :gremmad:

Det verkar som om de kan fylla en del luckor i min samling TungMetall, Epix och Pox. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: meeh

didnt troberg the mighty know of seribörsen?
Nej, jag är bara nästan allsvetande.

Det är speciellt irriterande med tanke på att jag tillbringat två veckor i Linköping det senaste året...

Netfeed

Swashbuckler
Re: meeh

man kan inte vara bäst jämt även om man skulle vilja vara det
tji fick du :gremsmile:

Saxifrage

Hero
Linköping, Texas? [OT]

Ah, den. Det roligaste med Seriebörsen är väl affären intill, som ståtar med en stor lila skylt med texten "GUNS"? :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Totalt meningslös anekdot utan poäng (OT)

Det roligaste med Seriebörsen är väl affären intill, som ståtar med en stor lila skylt med texten "GUNS"?
För ett par år sedan skulle ett gäng personer göra en film till den filmtävling, "Snuttefilmen", som anordnas varje år vid universitetet. Filmen skulle vara en parodi på "Terminator", med titeln "Examinatorn" och den skulle handla om hur en mördarrobot från framtiden ska mörda universitetets rektor.

Hur som helst. Roboten måste ju få tag på ett vapen och produktionsteamet tyckte att det vore kul om han gick förbi butiken i fråga, såg skylten och tänkte: "Aha! Guns!" och sedan gick in i butiken och kom ut med ett riktigt cybrigt jättevapen. Butikens ägarinna tyckte inte alls att det var roligt, så de fick filma scenen på annan plats.

Butikens hela namn är för övrigt "Guns hobbybod" om någon undrar.

/tobias

Rosen

Myrmidon
Bjurbäckdalens Hundvänner (OT)

Butikens hela namn är för övrigt "Guns hobbybod" om någon undrar.

Påminner mig om den här scenen, från någon anime som jag inte kommer ihåg villken det var:

--
Åke

Insignia

Swashbuckler
Re: Bjurbäckdalens Hundvänner (OT)

Står det så på riktigt, eller är det någon lustigkurre som har ändrat på bilden? o_O Kul var det i alla fall ^_^

Rosen

Myrmidon
Re: Bjurbäckdalens Hundvänner (OT)

Står det så på riktigt, eller är det någon lustigkurre som har ändrat på bilden? o_O

Det står faktiskt så - nån japansk animatör behövde väl en text på utrikiska till bakgrunden och hittade namnet någonstans, antar jag.

'Bjurbäckdalens hundvänner' finns iaf på riktigt; de har ingen hemsida men om man söker på dem så hittar man ett par omnämnanden om hund-evenemang som de har arrat.

--
Åke