Nekromanti Var köper folk som bor i HBG sina rollspellsstuff?

Zypher

Veteran
undrar var folk som bor i och utan för HBG köper sina rollspels böcker, tärningar, skärmar och andra tillbehör?

fanns en butik "Spel" (på Kullagatan
Kullagatan 54) innan som var kopplad till Neogames.
men tydligen hade stängt igen.

bott i hbg i nästan 2 månader nu och köper la själv mina böcker på http://www.spelexperten.com och tradera.

Men tycker alltid det är trevligare med en butik, finns där någon butik i hbg som säljer rollspel, tärningar m.m?

Har funderat på att starta eget och att isåfall kanske öppna en butik i hbg som säljer rollspell, brädspel, träningar, WH, WH40k, blandade kort spel m.m

frågan är tror folk som bor i HBG att det finns tillräckligt många som skulle handla i butik framför online?

Note: om jag öppnar butik så är det tidigast aktuellt om 1-3år skulle jag tippa.

Ps: är posten på fel plats får admins gärna flytta rätt den då jag var osäker på var jag skulle posta den.

Narek

Veteran
Jag kommer från Helsingborg, men har inte bott där på några år. Vad jag vet finns där ingen butik just nu, det är dock inte på grund av brist på spelare som dom tidigare har lagts ner. Men du kan ju fråga på en spelförening där, http://www.spelamera.se/. Annars kan jag peka dig i rätt riktning för gamla spelbutiksägare.

Det finns förresten 2 butiker i Lund, och några i Malmö som säljer spel.

Snow

Swashbuckler
Jag tror att HBG är för litet nuförtiden.

Det ryktas att spelaffären på kullagatan gick under för att folk inte fick ta dit sina 40K-armeer och spela, om de inte var köpta där.

Det är nog ett måste att man försöker ordna olika aktiviteter och temakvällar. Warmachine, Warhammer, WH40K.

Jag kommer antagligen inte att handla där så mycket eftersom jag ofta åker inom lund på väg till olika spelträffar där.

Cybot

Mest spelbar
Snow said:

Det ryktas att spelaffären på kullagatan gick under för att folk inte fick ta dit sina 40K-armeer och spela, om de inte var köpta där.
Det har aldrig funnits någon rollspelsbutik på kullagatan.
Det har legat ett par olika på olika ställen på Norra Kyrkogatan.
En mixad rollspel/datorspels butik precis mitt emot Mariakyrkan.
En med mer renodlad rollspel/figurspel bredvid skomakaren.

Spelknepe

Veteran
Hej!

Först - Välkommen till HBG! Ska vi ta en kopp kaffe?

Som 34 årig Helsingborgare kan jag ge dig ett svar utifrån mina egna erfarenheter.

Jag var inne i butiken på Kullagatan en eller två gånger. Kände på böckerna och bläddrade lite...

...sen beställde jag dem från Adlibris eller SFBok för mycket mindre guldmynt.

Usch och tvi på mig som inte stöttar en spelaffär! *Skäms*

Snow

Swashbuckler
Cybot said:
Snow said:

Det har aldrig funnits någon rollspelsbutik på kullagatan.
Spelaffären på kullagatan sålde iallafall figurspel. Resten av affärerna i samma kedja sålde också rollspel så jag tycker det är rimligt att även denna gjorde det. Dock, den finns inte längre.