Nekromanti Var köper man Eonböcker?

Jokimmolator

Veteran
En intressant fråga: Var köper ni (en fråga till alla er som läser detta) era Eonböcker egentligen? Var är det billigast? Kläm fram med det, det tjänar vi alla på! /images/icons/clever.gif

Det billigaste jag själv stött på (men jag har inte sökt så noga) är nog www.gamesmaniac.se, där kostar en Eonmodul 150 spänn plus frakt men med mängdrabatt. Några bättre bud?

Detta är alltså ingen reklam, utan ett försök att spara pengar åt oss Eonspelare! /images/icons/grin.gif

Jokimmolator

Veteran
Kräsen är man! /images/icons/grin.gif
Vi har en rollspelsförening som får statsbidrag via SVEROK och det ger oss en budget på 2000 per år att spendera bara på rollspelsböcker, utan att det kostar oss nåt! Snart har vi alla, med den senaste beställningen saknar vi fyra stycken tror jag, resten har vi köpt för föreningens pengar!

SVEROK är det vänliga förbundet! /images/icons/grin.gif

Jokimmolator

Veteran
Rollspelsförening!

Första tipset (och läs noga):
www.sverok.se

Fri tolkning: Det är en förening gjord av ett gäng regelryttare för att främja rollspelshobbyn, och man kan ta del av detta genom att starta en egen rollspelsförening. Detta krävs:
1: Att man är MINST fem pers mellan 7 och 25 som ägnar sig åt spelverksamhet.
2: Att minst ett par stycken av dessa har orken att lära sig ett uns av byråkrati och klara av formaliteterna som behövs för att få bidrag.

För detta får man 2000 kronor per år, plus 40 kronor per medlem, i statsbidrag som tack för att Sverok "engagerar" ungdomar.

Starta en förening du med! /images/icons/grin.gif

Re: Rollspelsförening!

Tja, jag köper mina närmaste hobbyaffär. De små alltså. Det kostar lite mycket, men räknar man in frakt och leveranstid så blir det OK.
Fast inte såna saker som regelboken. Det blev ju billigare med frakt från www.tradition.se
Jag har nog alla modulerna utom äventyren, Spelarens Handbok och Mundana

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Rollspelsförening!

Jag köper alltid från neoGames, fast Eon Deluxe och Viking köpte jag från det där antikvariatet av naturliga skäl. Allt annat (av neoGames) är i mitt fall köpt direkt från neoGames.

*Skall för övrigt införskaffa en piedestal till Eon Deluxe*

Silke

Warrior
Simonspel, de låg alltid bäst i pris av de ställen jag har sökt runt på. De sålde många spel och tog in de som de inte hade i lager själva på begäran.
Simon själv var trevlig och hjälpsam. Han hade hajat vad kundservice var, vilket få andra butiker inte kan stava till.
Tyvärr så har Simonspel upphört och gått i graven pga diverse orsaker däribland tidbrist, för många projekt samtidigt och liknande.

Ifall någon vet något annat ställe som försöker leva upp till samma nivå skulle jag vara tacksam om ni berättade detta.

Tradition och SF kan jag inte rekomendera alls. Dyra, slöa, lämnar felaktiga uppgifter och allmänt otrevliga är mina (+några vänners) erfarenheter.