Nekromanti Var kan man få tag på tidigare versioner av D&D?

Donnie

Veteran
Kan man få tag på tidigare versioner av D&D i vilken rollspelsbutik som helst eller var kan man få tag på dem?

Eksem

Champion
Det är begagnathandel som gäller. Kolla t.ex här:

http://www.hobbyspel.com/antikvariat/

Dock är de inte så himla roliga att de är värda pengarna. De är mest intressanta för nostalgiker. Dock finns en del bra äventyr som det kan vara värt att försöka få tag på. De brukar dock vara närmast hysteriskt dyra.

Donnie

Veteran
Tycker du att jag, som inte har spelat D&D särskillt mycket, ska satsa på den senaste versionen? ...Jag vet inte, den kanske är bättre för nybörjare eller kanske till och med lite för avancerad...

sleipner

Veteran
Efter att spelat både det gamla och nya tycker jag du ska satsa på det nya DoD6 med Expert boken. Liknar gamla lite grann men bättre värld, strid och magi.DD

Donnie

Veteran
Okej... Men jag frågade en innan om man behövde köpa alla produkter till D&D v.6, för jag tyckte att det skule bli dyrt... Han sa att det skulle räcka med grundregelboken till att börja med, och nu nämner du expert-boken... Vad ska jag köpa egentligen i början?

Troberg

Sinister eater
Okej... Men jag frågade en innan om man behövde köpa alla produkter till D&D v.6, för jag tyckte att det skule bli dyrt... Han sa att det skulle räcka med grundregelboken till att börja med, och nu nämner du expert-boken... Vad ska jag köpa egentligen i början?
Börja med grundboken. När du tycker att du växt ur den (eller råkar ha pengar över) så köper du mer, utifrån vad du själv i det läget tycker att du behöver.

Irratic

Veteran
hmmmmmm!

hade du frågat för 6 år sedan hade jag sagt på min påskbrasa men nu e det för sent föär det svaret... det finns rätt många butiker som har begangnat hyllor med mycket gammalt jox o skräp i kolla genom google eller likandne

Irratic

Veteran
hmmmmmm!

hade du frågat för 6 år sedan hade jag sagt på min påskbrasa men nu e det för sent föär det svaret... det finns rätt många butiker som har begangnat hyllor med mycket gammalt jox o skräp i kolla genom google eller likandne