Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker att de odöda klasserna i Libris Mortis är tokhäftiga, och tänkte att jag någon gång skulle köra ett par scenarion där spelarna gestaltar odöda rollpersoner. Frågan är bara i vilket sammanhang man kan använda odöingar som inte blir betraktade som monster, utan snarare något hyfsat normalt. Jag vill inte att rollisarna ska bli utstirrade när de går på gatan, men jag vill heller inte att alla andra också ska vara odöda. Det förtar ju lite av det speciella, liksom. Nå, var skulle man då kunna stoppa in odöda rollpersoner där de får vara ett hyfsat vanligt inslag i stadsbilden?
Sharn? Tja, kanske. Jag har inte orkat läsa tillräckligt mycket i boken för att se om det funkar. Men det nämns i varje fall ingen stadsdel där odöda utgör en del av befolkningen.
Sigil? Tja, skulle kunna funka. Liksom diverse städer i de nio helvetena eller de oräkneliga lagren av avgrunden, men jag är inte helt sugen på att stoppa in dem i demon-, eller djävulsstäder eftersom invånarnas mentalitet kan bli lite för mycket (alla är onda).
Ska jag låta rollpersonerna vara onda, och vara trogen D&D, eller ska jag tillåta goda odöda?
- Vulf
Sharn? Tja, kanske. Jag har inte orkat läsa tillräckligt mycket i boken för att se om det funkar. Men det nämns i varje fall ingen stadsdel där odöda utgör en del av befolkningen.
Sigil? Tja, skulle kunna funka. Liksom diverse städer i de nio helvetena eller de oräkneliga lagren av avgrunden, men jag är inte helt sugen på att stoppa in dem i demon-, eller djävulsstäder eftersom invånarnas mentalitet kan bli lite för mycket (alla är onda).
Ska jag låta rollpersonerna vara onda, och vara trogen D&D, eller ska jag tillåta goda odöda?
- Vulf