Nekromanti Var kommer era namn ifrån?

entomophobiac

Low Prep High Play
Entomophobia är då entomofobi, alltså fobi för insekter. En entomophobiac är en entomofob. Då borde jag logiskt sett vara rädd för insekter, eller? Icke.

För några år sedan, då jag skrev rollspel största delen av min fritid, så skrev jag Entomophobia som någon sorts fingerat företagsnamn på alla grejer jag gjorde. Och som en sorts supportmail registrerade jag naturligtvis Entomophobiac. Efter det har jag sparat namnet, för det är en av få saker jag VILL heta som aldrig är upptaget... troligtvis av naturliga skäl. Som att det är långt, otympligt, klumpigt och dessutom har med mig att göra :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
Uttal och annat ointessant

Menar du att du uttalar det som eld uttalas på franska också då?

Njetski. Jag uttalar det Fe-u-flux. Fransmännen kan ta sitt uttal och vad mer de har till hands och stoppa upp nånstans, jag ville bara ha ett ord. :gremsmile:

Förresten så har jag för mig att Han trodde att jag uttalade det Fåjjflux första gången vi träffades...

Petri

Veteran
Re: This ain't a sexy answer but...

Mig heta: Petri Mikael Loukasmäki

Mig inte gilla hitta på nätnamn

Mig gilla ha det lätt okomplicerat

Mig välja: "Petri" PUNKT

Å andra sidan så har nog ingen, eller väldigt få undrat varför mig valde just det namnet.

/Petri - som tycker att namnet Snigel är tufft.

Basenanji

Postd20modernist
Nyfiken...

...på Basenanji?

nåja, Basenanji är en eldvarelse som är rätt så ordentligt jättehyperintressant i 'Oraklets Fyra Ögon'- en del i kampanjen 'Den Femte Konfluxen', skriven av Erik Granström till DoD Expert. Jag är fanatiskt fascinerad av den kampanjen och tycker att den är otroligt listigt skriven.

Idag hade jag valt mitt riktiga namn- Karl- hellre än ett påhittat. Men när jag reggade mig trodde jag att wrnu bara befolkades av massa skumma 'bombreceptnedladdare' och fegade ur med ett påhittat nick... :gremsmirk:

Å andra sidan passar Basennaji mig rätt bra, för jag kan nog vara så där kolerisk, manisk och allmänt opålitlig. Som en vild varelse av eld, helt enkelt.

Bortsett från det coola som man kanske associerar till eldvarelser- jag är och förblir ocool. Ehhh...suuuugigt skämt..... :gremsuck:

/Basse

G

Guest

Guest
Zorbeltuss kommer från en cola överdos i mina tidigare dagar som rollspelare, jag hade inget namn på min karaktär och hjärnan kändes som sockervadd, då tänkte jag socker=sorbnånting(egentligen inte men det trodde jag då) samt att vadd=tuss, detta moddade jag till zorbeltuss och det fasnade, det finns mycket folk som jag känner bra som inte vet vad jag heter.

Iallafall, jag funderar på att lägga till det i mitt namn och då är det inte ett nick längre.

Quadrante

Grisbonde
Quadrante från Quadrantal, lika med:litet värt mynt, lika med:spottstyver, lika med:10cents, lika med:inte värt mycket osv

dvs så mycket mina bidrag är värda :gremwink:

Ursprungligen hade jag tänkt heta Dodrante efter en Ars-magiker jag spelat, men skrev fel.. Fast, tre fjärdedelar är inte lika kul som en spottstyver ..

Tur är väl att jag inte råkade namge mig Domiporta

Feliath

Swashbuckler
Huh.

Jag som alltid* trott att det var en förvrängd version av »Gwrgi«, som i Gwrgi Gwastra eller Gwrgi Gawrlwyd :gremblush:
You being the mythologically interested Millennium-writer that you are, och så.

(Gwrgi betyder »hundman« ungefär, på walesiska: gwr-gi. Mig veterligen finns inga lykantropiska konnotationer. Bara ludenhet.)

* Inte särskilt länge.

/Feliath - dåligt beläst

Rygar

Veteran
För sakens skull och för att du är så seg så prestenteras här sagan om Rygar:

Öhm, det kommer från ett nintendospel. Ett plattformsspel med världens bästa bakgrundsmusik. Det finns även lite arkadversioner som är dåliga.. hmm..

Jag kan också tillägga att jag nog aldrig kallats Rygar irl, mest efterssom jag håller mig ifrån de flesta internetfolk. Dock har jag blivit kallad TNR på riktigt, men det är en fruktansvärt lång historia som ingen vill höra.

Björn den gode

Swashbuckler
krossad illusion

Här har jag gått och trott att du översatt namnet på en stor amerikansk rollspelstillverkare bara för att visa hur mycket häftigare allting blir på svenska och så kommer det från en rutten fantasyroman :gremfrown:

Rickard

Urverk speldesign
"Öhm, det kommer från ett nintendospel. Ett plattformsspel med världens bästa bakgrundsmusik."
Hehe.. Vilket sammanträffande.. Bara för någon dag sedan gick jag igenom några gamla snes-spel som jag undrade varför de bara låg och tog plats och såg spelet "Rygar".. Hade tänkt att fråga dig men fick reda på det nu istället..

"Dock har jag blivit kallad TNR på riktigt,"
The next regeneration?

/Han är uselt kass på nördförkortningar

Muggas

Hero
Muggas var urprungligen ett öknamn, påhittat av en kompis från mitt ursprungliga spelgäng - som hämnd för att jag kallade honom för Frutte. Han insåg inte hur übercoolt det egentligen är... Muggas är ju ett stenhårt namn! :gremgrin: Ingen av mina andra kompisar (utanför rollspelsgänget) har någonsin kallat mig för Muggas (med undantag av forumiter under mitt första Dancon-besök), utan jag kallas annars för det mesta för Mogge.

Big Marco

Läskig
Re: Well...

...jag döptes till det. (tillsammans med fler namn, men de tar vi inte upp här).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Äh, jag tror du har knyckt det …

Jag tror att du knyckt ditt namn av Marko Baarman här på mitt jobb och sen ändrat stavningen lite för att stölden inte ska vara så uppenbar.

Och för att knyta an till ursprungsämnet: Jag har kallats Dante sedan elvaårsåldern (heter egentligen Dan – Dan som i »man från Danmark«, inte Dan som en kortform av det hebreiska Daniel). Namnet har inget med italienska prettopoeter att göra utan kommer från Bengan Linders skönt skruvade ungdomsböcker.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En mekanurg är en magiker som bygger märkliga tingestar i Gondica. En Leonardo da Vinci på speed, så att säga.

Storuggla

Champion
Re: Äh, jag tror du har knyckt det …

"Namnet har inget med italienska prettopoeter att göra utan kommer från Bengan Linders skönt skruvade ungdomsböcker."

Jasså den Dante! Han med den slöa polaren. Som åt så jävla mycket. Coolt. De minns jag.

Storuggla, nostalgitroll

Rygar

Veteran
"Dock har jag blivit kallad TNR på riktigt,"
The next regeneration?
Nope, The newest Rygar, det är som sagt en ganska lång ganska ointressant historia.

Snes-spel säger du? Det har jag inte sett, måste kollas upp!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Och jag som trodde att du helt enkelt gillade engelsk, varm dryck.

Shit vad dåligt. Jag borde sexmördas.

- Vulf

Hjalle

Swashbuckler
Tja, jag döptes till Hjalmar. Men... det fick bli Hjalle. Tvekade lite om jag skulle regga mig som "Gråbo", men jag tänkte att det blir lättare att komma ihåg att jag är jag (för mig alltså :gremwink:) om jag heter Hjalle. Heter Gråbo på ett annat forum, och jag märker att jag trivs mycket bättre med Hjalle. Gråbo är för övrigt (översättnings)namnet på en stor, stinkande, ondsint, sexig och spinnande hankatt som ägs av Nanna Ogg i Terry Pratchetts böcker. Han är förmodligen den enda katt på Skivan som kan hånspinna, är känd som en brutal mördare av alla utom Nanna Ogg, som fortfarande ser honom som en liten grå, tussig kattunge, och traktens vargar tar omvägar runt Gråbos revir. Vidare är han fader till en ganska stor mängd helt nya kattstammar. Han är väldigt cool, och väldigt obehaglig, men otroligt roligt (be)skriven - Terry Pratchett beskriver liksom alla katter som stinkande, skoningslösa mördarmaskiner, men det märks att han gillar dem... :)

Storuggla

Champion

"Shit vad dåligt. Jag borde sexmördas."

Jag har en ledig stund och en yxa idag innan wrestlingen...?

Storuggla, Star Trek-Dexter suger!