Nekromanti var lägger ni upp synopsis/äventyr?

neowyn

Swordsman
Om ni har några äventyrs förslag eller helt färdiga äventyrs förslag, vart brukar ni ladda upp dem?
Brukar ni få komentarer på dem när ni har laddat upp dem?

Det jag skulle vilja göra är nämligen att någon annan tog en titt på några äventyr och äventyrsförlsag jag gjort för att säga om de ser några brister mm. Jag håller nämligen på att planera en ganska stor kampanj och det skulle var kul att få lite hjälp.
Någon här på forumet som kanke är intresserad?

Om du är intresserad så är det några saker jag kanske skall förklara. Världen jag spelar i är inte mundana men det mesta går att applicera i mundana med lite smärre ändringar.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Om ni har några äventyrs förslag eller helt färdiga äventyrs förslag, vart brukar ni ladda upp dem?"

Nä... inte nedskrivna i alla fall. Har jag några så är det mer som några flytande idéer som ligger och gror i bakhuvudet. Men nedskrivna äventyrsförslag brukar det väldigt sällan bli.

"Brukar ni få komentarer på dem när ni har laddat upp dem?"

Nej. Oavsett vad man laddar upp och visar, så är det långt nog så får man väldigt få kommentarer på materialet. Folk har inte orken att läsa och ännu mindre ork att skriva intelligenta och kreativa kommentarer.
Vissa gör det dock, så man kan alltid hoppas :gremsmile:

/Naug

GrottrolletNaug

Swashbuckler
NT, eller inte alls?

Detta skulle gott och väl kunna skrivas som ett typiskt NT-inlägg. Gör hellre så i framtiden, så slipper folk öppna jättesmåinlägg. Fast handen på hjärtat, även fast jag inte har någonting emot folk som håller med mig, så får man fråga sig om den här typen av inlägg ens är värt forumplatsen.

Forumet är ändå tänkt att vara ett diskussionforum och inte en chat, så det är nog bättre att ta Ymirs klistrade notis (sitter alltid högst upp i eonforumet) på allvar och faktiskt tänka efter om inlägget är intressant för de andra forumanvändarna. Vill du hålla med mig så kan du alltid skicka ett pm eller nåt :gremwink:

Alltså: Det här inlägget ska helst vara NT, och kanske inte alls.

/Naug, modererar

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tråden Flyttas

Tänkvärda ämnen, men inte Eonspecifika. *hivar iväg till allmänna rollspelsforumet*

/Naug, modererar

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ej färdiga äventyr

Ej färdiga äventyr antar jag att det är frågan om. Det senaste skickade jag till två forumiter efter att ha frågat dem. De gav mig input mailledes eller via messenger-systemet här.

Vid de tillfällen jag lagt upp äventyrsförslag har jag fått varierade kommentarer. Det är så många (mig själv inkluderat) som tittat på utkast och förslag som folk lagt upp men inte blivit något, att de flesta gärna vill se hela äventyret nästan klart innan de kommenterar.

Men det bästa sättet är att göra som du gör, rekrytera på forumet, eller personligen om du har några polare du känner har bra tanakr och idéer.

Lycka til.

Magnus

neowyn

Swordsman
Re: Ej färdiga äventyr

Om det är färdiga äventyr då?
Jag håller som jag redan skrivit om på med en kampanj och det första äventyret är färdigskrivet och färdigspelat. Jag funderar nu på att få lite komentarer på det och så är det ju kul om andra också vill spela det. Men frågan är då, vart skall jag göra av det?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ej färdiga äventyr

Du kan säkert lägga upp det i ett inlägg. Om du verkligen vill ha kommentarer så får du gärna skicka det till mig. :gremwink:

Skicka ett meddelande om du vill ha min e-post.