Ackerfors
Alas, your rapids!
Det finns ju faktiskt en del författare som har kläckt ur sig en och annan bok och till slut börjar det bli knepigt att veta var man ska börja om man ska ta sig an någon intressant författare. Jag har en del sådana författare som jag gärna skulle vilja läsa något av, men som jag faktiskt inte vet hur jag ska komma igång och vad jag bör läsa först, och jag är ganska säker på att jag inte är ensam om att ha det problemet. Därför startar jag den här tråden där man dels kan be om hjälp med författare man är intresserad av och dels hjälpa till med de som undrar något om författare man själv har mer koll på.
Några författare som jag skulle behöva få lite mer koll på är:
- Paul Auster (anledningen till att idén till tråden kläcktes), för jag läste en recension i DN där det stod att man bör ha läst andra Paul Austerböcker för att fatta alla referenser böckerna emellan. Jag tyckte det lät ballt, så jag blev nyfiken. Vilken ordning ska man läsa Paul Auster i?
- Arto Paasilinna, en författare vars böcker jag ofta sett framsidor och titlar på och tänkt "vad knäppt det verkar, det skulle jag nog gilla" men jag har aldrig kommit till skott att prova på något av honom. Vad ska man börja med?
Har ni några andra ni vill veta mer om eller kan ni hjälpa mig? Jag är säker på att vi kan slå våra nördiga huvuden ihop och upplysa varandra.
Några författare som jag skulle behöva få lite mer koll på är:
- Paul Auster (anledningen till att idén till tråden kläcktes), för jag läste en recension i DN där det stod att man bör ha läst andra Paul Austerböcker för att fatta alla referenser böckerna emellan. Jag tyckte det lät ballt, så jag blev nyfiken. Vilken ordning ska man läsa Paul Auster i?
- Arto Paasilinna, en författare vars böcker jag ofta sett framsidor och titlar på och tänkt "vad knäppt det verkar, det skulle jag nog gilla" men jag har aldrig kommit till skott att prova på något av honom. Vad ska man börja med?
Har ni några andra ni vill veta mer om eller kan ni hjälpa mig? Jag är säker på att vi kan slå våra nördiga huvuden ihop och upplysa varandra.