wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Italienska.
Annars är NNOs svenska översättning helt fantastisk.
Ja, PDF och den underbara översättningen räcker gott.wilper;n253088 said:Italienska.
Enligt denna är boxen på english http://thoughtfulgames.com/montsegur1244/boxed.htmlwilper;n253088 said:Italienska.
Det lutar nog åt Lady Blackbird som första spel, tätt följt av Daughters of Verona när jag utvärderat de övrigas shakespeareiana lite mer.Jocke;n253092 said:Jag gillar Lady Blackbird. Det är gratis, det är snyggt och så länge sl håller sig till principerna som beskrivs så blir det vad det "ska" bli.
Sorcerer känner jag inte till mer än namnet. Vad är dess USP?God45 said:Ron Edwards Sorcerer eller Apocalypse World är bra ställen att starta på. De är bra och inte för långt från normala spel.
Nej, absolut inte. Spelet berättar vad man ska göra och vad som är roligt.Khan;n252924 said:Personligen är jag fett för Daughters of Verona, men jag vet att jag själv är ungefär fyrtiotusenmiljarder gånger mer Shakespeare-nörd än resten av gänget. Måste man kunna sin Shakespeare för att ha behållning av det?
Vincents sätt att skriva är lite polariserande, antingen älskar man det, eller så hatar man det.Khan;n253142 said:AW har jag läst och tyckte verkade gräsligt. Men sedan testade vi nya Kult som ju bygger på de reglerna och det var ruskigt bra. Så jag känner mig rätt förvirrad i frågan.
Björn den gode;n252898 said:Samma sak hände mig. Fast jag skulle i och för sig öppnat asken ändå. Förstörd på det bra sättet liksom.