Tja i mitt fall är det det att mitt gamla spelgäng (The Good ole boys), där åker inte tillräckligt många i gänget på konvent längre. Och det nya gänget, där är lite varierande, men de är mest där och shoppar etc.-Gunnar (undrar varför så få verkar fundera på att spela rollspelsarr på konventet, det är de som gör att vi fortsätter ha ett rollspelinriktat konvent i Sverige)
Indierummet är ett rollspelsarr, och dit ska ju typ alla. Eller hur menar du?MrG said:-Gunnar (undrar varför så få verkar fundera på att spela rollspelsarr på konventet, det är de som gör att vi fortsätter ha ett rollspelinriktat konvent i Sverige)
Hmm. Har också den känslan att det kan kännas lite svårt att bara hoppa in i ett rollspelsarrangemang lite spontant sådär. Indierummet har ett väldigt bra upplägg på det viset.Björn den gode said:Och för att passa på att svara på Gunnars fråga, främsta anledningen till att jag inte ska spela rollspel är laganmälan, även om jag känner några som kanske ville spela så är det för mycket organisatoriskt bök, tillsammans med problemet att chansen att faktiskt få spela om man anmäler sig sent är rätt låg. Så om jag spelar något rollspel så kommer det nog bli indierummet även för mig, så mycket smidigare.
Hade för mig att GothCon skiljde på arr, tourneringar och drop-in och att indierummet var den sista varianten... Ingen här verkar längre vara intresserad av scenarion, vilket jag som älskar scenarion tycker känns synd och undrar vad som skulle locka fler till arren/scenariona.Arvidos MC said:Indierummet är ett rollspelsarr, och dit ska ju typ alla. Eller hur menar du?
Jag kan förklara varför jag inte dras till (årets) scenarier:MrG said:Hade för mig att GothCon skiljde på arr, tourneringar och drop-in och att indierummet var den sista varianten... Ingen här verkar längre vara intresserad av scenarion, vilket jag som älskar scenarion tycker känns synd och undrar vad som skulle locka fler till arren/scenariona.
Bara för att förtydliga, det som gör att jag inte anmält mig till något scenario i år är för att det brukar vara ett jäkla krångel att få 3 andra av mina vänner att komma överens om en viss tid och ett visst scenario i förväg. (Och det blir ännu svårare av att man i princip måste ha bestämt sig långt innan sista anmälningsdagen eftersom det inte verkar vara så att det är spelare som är problemet utan spelledare då jag för två år sen fick spela 0 av 4 pass som jag anmält lag till, dvs efter allt krångel jag la ner på att fixa ett lag).MrG said:Hade för mig att GothCon skiljde på arr, tourneringar och drop-in och att indierummet var den sista varianten... Ingen här verkar längre vara intresserad av scenarion, vilket jag som älskar scenarion tycker känns synd och undrar vad som skulle locka fler till arren/scenariona.
Så funkar det i Danmark. Jag undrar hur det går till i Amerikat.Björn den gode said:Så hade jag kunnat anmäla mig som enskild spelare, kanske med alternativet att ange vilka jag vill spela med, fått ett lag tilldelat och fått spela så hade jag nog anmält mig till i vart fall 1, kanske 2 scenarion i år.
Det är inte en dum idé, vi ser över att byta ut vårt databassystem, och då är det något vi ser över.Han said:Så funkar det i Danmark. Jag undrar hur det går till i Amerikat.Björn den gode said:Så hade jag kunnat anmäla mig som enskild spelare, kanske med alternativet att ange vilka jag vill spela med, fått ett lag tilldelat och fått spela så hade jag nog anmält mig till i vart fall 1, kanske 2 scenarion i år.
/Han som inte har spelat rollspel på konvent på minst tio år (undantaget drop-in-arr och sådant som han har spellett själv)
Ska man tro serierna (och lite skvaller) så är läget på andra sidan Atlanten att man anmäler sig i lag inkl spelledare och spelledaren spelleder ett annat gäng, allt i stora konventssalar med massa som sitter och kör samma sak i jakt på xp och loot. Det fanns principen en gång i tiden även här hemma att egen spelledare gav förtur. Liksom att individuell anmälan har förekommit, men det gav så få spelare oftast. Jag är på att testa det igen till nästa år...Han said:Så funkar det i Danmark. Jag undrar hur det går till i Amerikat.
och...btw, jag har ingen illusion om att min åsikt här skulle vara allmängiltig, se för Guds skull till att ha kvar möjligheten att anmäla sig i lag, det verkar ändå som att de flesta gillar det... Men ett alternativ att anmäla sig som 1-3 spelare och få tilldelat sig ett lag tror jag skulle kunna bli jättebra om det görs smart.Det är inte en dum idé, vi ser över att byta ut vårt databassystem, och då är det något vi ser över.
Inga garantier dock wink
//Gunnar från GothCon
Ja, jo, det kommer garanterat finnas kvar. Jag har dock hört den idén förr, och med våran målsättning att få fler att prova på olika typer av spel så passar det väldigt bra att låta folk anmäla sig solo om de inte har ett lag med sig.Björn den gode said:och...btw, jag har ingen illusion om att min åsikt här skulle vara allmängiltig, se för Guds skull till att ha kvar möjligheten att anmäla sig i lag, det verkar ändå som att de flesta gillar det... Men ett alternativ att anmäla sig som 1-3 spelare och få tilldelat sig ett lag tror jag skulle kunna bli jättebra om det görs smart.Det är inte en dum idé, vi ser över att byta ut vårt databassystem, och då är det något vi ser över.
Inga garantier dock wink
//Gunnar från GothCon