Nekromanti Varelser i NWN

Dr. Acula

Veteran
Har varelserna i Neverwinter Nights samma stats och förmågor som de har i Monsters Manual?

Netfeed

Swashbuckler
kan inte uttala mig så mkt om D&D världarna i stort(eller smått heller för den delen) men jag får en känsla över att mycket är ändrat i NWN

Troberg

Sinister eater
Misstänker att de inte har det. Man kan spöa tre lichar ensam medan man pratar i telefon utan större risk, misstänker att man inte kan det med originalstatsen.

Över huvud taget är hela spelet mer datoranpassat. Det är hack&slash och maxning när den är som mest urartad. Som exempel så är min karaktär en kvinnlig halvorch (level 17) som har 35 i STR (inklusive några magiska pryttlar) och heter Fluffy Bunny (baserat på att orcher inte är så nogräknade och det inte är specificerat vad icke-orch-halvan är, samt att orcher nog inte är snälla mot sina barn och kan ge dem ett sånt namn bara på kul). Jag kan bära 2300 lbs, dunkar regelbundet ut över 60 i skada per träff (medan jag dunkar med två vapen...).

NWN är ett äventyrsspel, inte ett rollspel. Vill man ha större djup rekommenderar jag Morrowind.

Mondrin

Veteran
Man kan spöa tre lichar ensam medan man pratar i telefon utan större risk, misstänker att man inte kan det med originalstatsen.
Lich är väl en mall man lägger till en karaktär, eller? :gremlaugh: Nä, skämt å sido, så var det ju knappast samma stats i ex Baldurs Gate och IceWind Dale,
och jag misstänker att det skulle bli alldeles för svårt med orginalstats på grund av att många av de monster som beskrivs i Monsters Manual är på tok för farliga för tex. en ensam rogue. Vissa saker suger skiten ur en även om man har 35 styrka (kolla bara på en Black Pudding...)

Sen, om man frågar om hur hårda fienderna är man nog hyfsat medveten om att detta är ett spel helt utan djup. Men spänning kan det nog leverera i mängder.

Vindhand

Myrmidon
Sen, om man frågar om hur hårda fienderna är man nog hyfsat medveten om att detta är ett spel helt utan djup. Men spänning kan det nog leverera i mängder.

...och traditionell datorspelsirritation. Typ: "det finns en tvåmeters mur runt den jävla kyrkogården men jag får inte klättra över. Vad värre är: min flygande familjaris får inte _flyga_ över. arrgghh..."