Nekromanti Varför är bergstroll...

Happypuppie

Veteran
Varför är bergstroll inteligenta??? Var hittar man regler för att göre ett troll...

Jag funderar på att göra en "slaktaalltsomärinärhetenfraktruck", men jag är lite imot direkt våld (i rollspel), det är bättre att rollspela(men om man är en slaktaalltsomärinärhetenfraktruck så kan man ju slakt) så man kan ju göra en triak som är "bunden" på nåt sätt till en annan rollperson, kanske inte "bunden" som med shamaism men... Är det en idé???

Lucky up

Sir Foilan

Hero
"Var hittar man regler för att göre ett troll..."

Spana in "Monster & Varelser". Där finns ett kapitel om de tre trollen (Skogs-, Bergs- och Grottroll).

/Sir Foilan

Helmgast
Varför inte. Det finns ju redan två dumma troll (grott- och bergstroll), Det är inte meningen att man ska spela ett troll, men du kan väl försöka ed hjälp av Monster & Varelser.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Re: okey... (NT)

Enda anledningen till varför ni vill göra troll är ju för att de är så koboldiskt bra och så förbannat starka! /images/icons/mad.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Sir Foilan

Hero
Re: okey...

"Enda anledningen till varför ni vill göra troll är ju för att de är så koboldiskt bra och så förbannat starka"

Eller så kan det ju vara för att man tycker att det kan vara kul med att spela Troll (eller dyl) ett tag och fly undan allt ordinärt "seriöst" spelande.

Sen kan jag ju "for the record" nämna att jag tycker ordet kobold har slitits ut ordentligt här på forumet.

/Sir Foilan

Helmgast
Smed

Inte bara det, de gör ju bra vapen också...

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

G

Guest

Guest
Re: Skuld...

Jag funderar på att göra en "slaktaalltsomärinärhetenfraktruck", men jag är lite imot direkt våld (i rollspel), det är bättre att rollspela(men om man är en slaktaalltsomärinärhetenfraktruck så kan man ju slakt) så man kan ju göra en triak som är "bunden" på nåt sätt till en annan rollperson, kanske inte "bunden" som med shamaism men... Är det en idé???

Tiraker borde ju ha vissa hederscodex och en typisk sådan för primitivare raser är att ifall någon räddat ens liv så står man i skuld till denna person tills man räddat dennes liv.

En rollperson/SLP kan ju ha räddat "slaktaalltsomärinärhetenfraktrucken och nu måste "slaktaalltsomärinärhetenfraktrucken rädda RP:ns liv innan han kan sluta att var primitiv och bli mordisk slaktare igen. Spelledaren kan ju se till så att "slaktaalltsomärinärhetenfraktrucken" aldrig riktigt lyckas med att rädda RP:ns liv att sedan lista ut hur man hindrar en "slaktaalltsomärinärhetenfraktruck" från att rädda en icke "slaktaalltsomärinärhetenfraktruck" är kanske en gåta och likaså hur "slaktaalltsomärinärhetenfraktrucken" har blivit räddad eller hur en "slaktaalltsomärinärhetenfraktruck" överhuvudtaget skulle behöva bli räddad från något över huvudtaget.

Mäster Azazel