Nekromanti Varför är startsidan vit?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Man får bara upp en tom sida på adressen forum.rollspel.nu. Ska det vara så?

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Gör den ?
För min del så funkar det så bra så ! :gremconfused:

/ Johan K, som funderar på at gå & köpa lite chipps..

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tydligen... [ANT]

...men det var likadant för mig imorse, trots upprepade försök.

Kan du förresten se sidan ävem när du inte är inloggad? Jag kan se den när jag loggat in, men om jag går dit från startsidan utan att vara inloggat ser jag ingenting.

/tobias

Jaggernaut

Hero
Re: Tydligen... [ANT]

Kan du förresten se sidan ävem när du inte är inloggad? Jag kan se den när jag loggat in, men om jag går dit från startsidan utan att vara inloggat ser jag ingenting.

Samma för mig. Tog ett tag att komma på att det fungerade ifall man loggade in.

/Jaggernaut - mörkblå strumpor

Quan'talis

Swashbuckler
Nu vet jag inte om det här är relaterat till ditt problem eller inte, men jag postar det i den här tråden i alla fall. Forum-forumet flödar väl inte precis över med nya trådar för tillfället, men i alla fall.

Startsidan fungerar precis om vanligt för mig, men ett par gånger när jag försökt titta på något av de individuella forumen har jag fått felmeddelandet

forum.rollspel.nu said:
Fatal error: Cannot redeclare class sql in /usr/local/www/www.rollspel.nu/forum/mysql.inc.php on line 24
(på en för övrigt vit sida, därav mitt beslut att posta det i den här tråden. Jag kan bara relatera till min omvärld utgående från dess färg)

Samma felmeddelande dök upp ett par gånger på infosidan i går, för övrigt (eller åtminstone ett liknande; jag kan inte garantera att det var line 24 då också).

Vad betyder det? Är undergången nära? Kommer forumet att explodera i en kaskad av kulört färgade... umm... forumsbitar?

Pom

Swashbuckler
Startsidan fungerar precis om vanligt för mig, men ett par gånger när jag försökt titta på något av de individuella forumen har jag fått felmeddelandet

Citat forum.rollspel.nu:
Fatal error: Cannot redeclare class sql in /usr/local/www/www.rollspel.nu/forum/mysql.inc.php on line 24

(på en för övrigt vit sida, därav mitt beslut att posta det i den här tråden. Jag kan bara relatera till min omvärld utgående från dess färg)

Samma felmeddelande dök upp ett par gånger på infosidan i går, för övrigt (eller åtminstone ett liknande; jag kan inte garantera att det var line 24 då också).
Dito för mig. Refreshar/reloadar jag den individuella sidan laddas den oftast in som normalt.

Min erfarenhet är att glitchar på forumet oftast dyker upp på helgerna och jag antar att det är relaterat till mer eller mindre rutinmässigt underhåll av sidan.

Men vem är jag att säga att inte den ursprungliga versionen av Uppenbarelseboken innehöll varningar om talet 24 i kombination med Trädgårdsmästarens Forum Actorum?

Bastardo

Swordsman
Samma problem här

Exakt samma felmeddelande.. Därefter tvingas jag ta bort alla cookies innan jag kan refresha och då komma in på forumet i vanlig ordning... skumt?

Har det skett någon uppdatering av koden eller är det någon bugg som har uppdaterat min internet explorer OCH Firefox?

Torbjörn

Swordsman
Re: Tydligen... [ANT]

Precis samma för mig också! Måste logga in annars kommer jag inte till forumet via länken på startsidan.

Torbjörn

Rickard

Urverk speldesign
Nu vet jag inte om det här är relaterat till ditt problem eller inte, men jag postar det i den här tråden i alla fall. Forum-forumet flödar väl inte precis över med nya trådar för tillfället, men i alla fall.

forum.rollspel.nu said:
Tja, om jag loggar ut och sedan skriver "forum.rollspel.nu" så får jag en blank forumstartsida.. Så om man istället kryssar i "Kom ihåg mig vid varje besök." så slipper man det problemet.. Ok, tillfällig lösning men ändå (och folk loggar antagligen in via skolan också)..

Det där felmeddelandet får jag om jag kopierar en trådadress, loggar ut och sedan klipper in trådadressen och försöker nå den.. Ville mest ta och tillägga det..

/Han som inte har testat att surfa utan cache

ostro

Veteran
Jag har samma problem, både med att titta på vissa trådar, måste refresha och att forumlistan är vit när man går in från startsidan. Kommer endast in om jag går till inloggningssidan först.

jobbigt jobbigt....

- ostro

Krille

Super Moderator
Intermittenta fel

Ibland får jag en vit sida. Det är inte alltid jag får det, och utseendet varierar beroende på webbläsare. MSIE ger ibland en vit sida, och Opera ger en vit sida med ett PHP-felmeddelande (fatal error - om jag ser det igen så ska jag PMa felmeddelandet).

Min gissning är att det antingen är någon som har uppgraderat en sak för mycket. Men jag vet faktiskt inte. Att det är intermittent och kan försvinna om man läser om sidan är oroande - då kommer det bli skithårigt att hitta omständigheterna då det inträffar.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Antingen eller

Jag kan komma till forum.rollspel.nu om jag loggar in med rutorna längst ner på portalsidan www.rollspel.nu

Men om jag går direkt till forum.rollspel.nu utan att ha gjort detta steg får jag en vit sida.

Mysteriosissimus

Krille

Super Moderator
Viss felsökning

Adressen http://forum.rollspel.nu ger en tom vit sida i MSIE. Visar man källan så finns det en header och en tom body, men servern har i alla fall spottat ur sig nåt.

I Opera så får man en forumlista på samma adress, men utan sidhuvudet med rollspel.nu högst upp, reklambanner och länk till Sverok.

Observera att detta endast inträffar om man enbart knackar in folder-adressen http://forum.rollspel.nu. Om man knackar in en adress till en specifik sida, till exempel http://forum.rollspel.nu/ubbthreads.php?Cat=, så uppträder inga problem. Då fungerar det som persiljesmör. Samma sak händer om man loggar in på framsidan, förmodligen på grund av att formuläret skickar sin information till en specifik sida.

Gastono

Hero
Re: Viss felsökning

Liknande problem uppstår lätt då man använder script.
Det är för att scriptet tar en vidare utan att ändra URL'en, alltså beror innehållet på vad man har gjort innan.

Krille

Super Moderator
Mer felsökning

Hah! Upptäckte skillnaden:

Är man inte inloggad och knackar in http://forum.rollspel.nu så får man en tom sida i både Opera och MSIE.

Är man inloggad och knackar in http://forum.rollspel.nu så får man en forumlista utan sidhuvud i både Opera och MSIE.

Knackar man in vilken specifik sida som helst, till exempel http://forum.rollspel.nu/ubbthreads.php?Cat=, så funkar det fint som smör i både Opera och MSIE.

Dra vilka slutsatser som ni behöver av detta.

Gastono

Hero
Re: Mer felsökning

Krille is master of manuella felsökningar!!

Det är väl en ganska logisk förklaring.
Så nu vet alla vad problemet är, lägg till inloggningssidan som bokmärke eller favorit eller startsida eller något istället :gremlaugh: