Nekromanti Varför blir min pdf-fil såhär?

Rickard

Urverk speldesign
Det cepar sig med bleed när jag exporterar mitt Indesign-dokument till pdf. Jag använder mig av Use document bleed settings i Export settings och har 5 mm på alla sidor. Resultatet jag får är att innermarginalen går in på den andra sidan i uppslaget. Vet inte varför det blir så. Jag har ställt in facing pages i Document setup, så det borde inte bli så. Mitt Matiné-dokument beter sig inte så.

Bakgrundsbilden som ska bleeda går inte ut 5 mm i toppen och botten, men det är inga problem. Det jag funderar kring är just varför dokumentet beter sig som det gör i innermarginalen.

Här är ett uppslag av dokumentet (pdf, ~800 kb)

/Han som fick gå in och sätta 0 mm i bleed för bunten

Tyr

Hero
Han said:
Det cepar sig med bleed när jag exporterar mitt Indesign-dokument till pdf. Jag använder mig av Use document bleed settings i Export settings och har 5 mm på alla sidor. Resultatet jag får är att innermarginalen går in på den andra sidan i uppslaget. Vet inte varför det blir så. Jag har ställt in facing pages i Document setup, så det borde inte bli så. Mitt Matiné-dokument beter sig inte så.

Bakgrundsbilden som ska bleeda går inte ut 5 mm i toppen och botten, men det är inga problem. Det jag funderar kring är just varför dokumentet beter sig som det gör i innermarginalen.

Här är ett uppslag av dokumentet (pdf, ~800 kb)

/Han som fick gå in och sätta 0 mm i bleed för bunten
Har kanske dina trim marks hamnat utanför bleeden? Kan tänka mig att det skulle kunna orsaka problemet (men jag kan inget om Indesign).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Har du ställt in 5 mm utfall på alla sidor så blir det 5 mm på alla sidor - oavsett om dokumentet har motstående sidor eller ej.