Nekromanti Varför gör inte Riotminds Mutant Chronicles?

Andy

Vila i frid
Varför är det inte Riotminds som gör den nya verionen av Mutant Chronicles?

Har tjejerna och killarna på COG någon kontakt med filmproductionen? Alltså, kommer man att kunna se filmen och sedan känna igen sig i rollspelet (illustrationer, stämningstexter och sådant). Eller är det två separata produktioner men som bär samma namn?

Jag skulle bara kunna drömma om hur Alvaro Tapias Mutant Chronicles illustrationer skulle kunna se ut. :gremlaugh:

Jag skulle vilja se hur produktionsbilderna till filmen ser ut. Jag antar att snubbarna som har gjort production-paintings till filmen är ganska vassa. Hoppas att dom har med några av sina alster i rollspelet. :gremwink:

Dimfrost

Special Circumstances
Riotminds lär ha fullt upp med sina egna projekt. Utgivningstakten till DoDT och Götterdämmerung är inte direkt skyhög.

Det är Bergting jag önskar skulle illustrera MC. Hans illustrationer i de gamla böckerna är det som definierar Luna City för mig.

/Dimfrost

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Heh... RM göra MC?

Jag är glad att det görs av nårga andra så att det åtminstånde får en chans.

Mogger

Hipsteranka
Själv är jag oerhört tacksam att RM inte har något med MC att göra. Mest för att jag inte tycker att RM har så mycket att tillföra hobbyn men även för deras ibland minst sagt egendomliga attityd.

Nä, Jag önskar COG lycka till och hoppas att slutprodukten ligger några snäpp över den genomsnittliga RM-nivån.

Men du är alltså ute efter bra illustrationer? Ja, sådant är ju alltid kul, men RM har knappast monopol på det. :gremsmile:

G

Guest

Guest
Varför skulle dom?

Nä.. Jag tror att exempelvis JAB skulle fixa biffen klart bättre än RM. Just MC är viktigt att hitta den rätta känsla. Män med fyrkantiga hakor och enoma axelskydd som uttryktslöst manglar nekromutanter på berg av lik... Ja, det är MC för mig.

De bilder som COG tagit fram förmedlar inget annat än Kult i rymden... Blä! Helt ointressant...

Jag vill ha Dawn of the Dead möte Commando!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
De bilder som COG tagit fram förmedlar inget annat än Kult i rymden... Blä! Helt ointressant...
Som tur är finns det de av oss som tycker motsatsen - att gamla MC var en rätt bra idé som slagits in i en massa bajs med trista muskelklichéer och axelskyddsrunk. Till och med på den gamla goda tiden, när jag nyss börjat spela rollspel, moddade vi världen för att få mer Noir, mer skräck - och mindre trams. Machoskiten klarade jag mig utan då, och samma sak nu.

Och nu när COG börjat ge ut texter och bilder - tja, låt oss säga att jag är impad, och tycker att det rör sig i helt rätt riktning. Semai som personifieringen av skum byråkrati? Underbart! Äntligen kan MC bli det spel det kunnat vara från början.

Den som gnäller kan väl helt enkelt sätta sig och spela gamla MC, då.

G

Guest

Guest
Den som gnäller kan väl helt enkelt sätta sig och spela gamla MC, då.

Ja det gör jag också...

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tja, det var ju exakt vad jag tyckte om Mutant Rymd och Mutant Chronicles. Glöm heller inte Kult-i-Drakar-och-Demoner.

Dewil