Det är trist med sådana trådar, men jag tycker inte att 'ta bort redigera-funktionen for alla efter X minuter" ar en bra lösning på detta alls. The ends do not justify the means så att säga.
Denna uppdatering får mig att knappt vilja skriva alls eftersom jag ofta hittar stavfel eller meningar som jag inser kunde skrivas bättre i mina inlägg, och det stör mig to no end att jag inte kan rätta till dessa saker. Det kommer antagligen ta död på mastodonttrådar á la Ymir med coola husregler, kampanjer, world building osv. eftersom det är sjukt frustrerande att behöva göra ett nytt inlägg varje gång man gör en ändring eller lägger till något nytt. Dessutom kan jag tänka mig att Köp/Sälj, Rollspelsmakande, och Evenemang och Kontakt-forumen blir mycket svårare att hålla koll på eftersom man måste söka genom hela tråden för att se vad som är relevant istället för att endast kunna kolla på första inlägget.
Om funktionen är problematisk i vissa forum så skulle det vara bättre om den kan tas bort just där (eller ha en tidsram i dessa forum inom vilken den funkar) än att alla forum förlorar funktionen och därmed motarbetar smidiga diskussioner och/eller trådstarter där.