Nekromanti Varför låsa inlägg?

RobotHund

Veteran
Varför blir vissa inlägg låsta? Jag kan första att opassande inlägg (typ Hej Peter!) och liknande inte får vara med men ändå. Inläggen tar ju ändå upp plats i forumet och man blir så AARGG jag vill läsa! Så kan de som låser inlägg sluta med det, eller ta bort de från forumet (inläggen ej användarna)

Fahnen

Swordsman
Det är admins som låser trådar, det skulle bli kaos annars. Fast det skulle vara bättre om dom dåliga inläggen vart borttagna från forumet.

Eleas

Hero
"Varför blir vissa inlägg låsta? Jag kan första att opassande inlägg (typ Hej Peter!) och liknande inte får vara med men ändå. Inläggen tar ju ändå upp plats i forumet och man blir så AARGG jag vill läsa! Så kan de som låser inlägg sluta med det, eller ta bort de från forumet (inläggen ej användarna)"

Trådar blir låsta för att de antingen är off topic, provocerande eller helt enkelt inte säger något som inte sagts tusen gånger förr. Detta för att diskussionerna inte ska dränkas av en kakafoni av orelaterad information.

//Björn, som har varit skyldig till sådant själv

Emil

Hero
Det är admins som låser trådar, det skulle bli kaos annars. Fast det skulle vara bättre om dom dåliga inläggen vart borttagna från forumet.

Kaos? Knappast... Det bör inte finnas någon enskild personer som bestämmer över vad som är "dåliga inlägg" och vad som inte är det. Moderatorna bör hålla sig till att låsa inlägg som antingen innehåller personangrepp, olagligt material eller helt behandlar ett fullständigt off-topic ämne.

/Emil

nicole

Warrior
Re: Varför låsa inlägg?[OT]

Ibland kanske det skulle vara bättre att inlägg togs bort helt, men det skulle sätta administratörerna i en jobbig situation. Plötsligt finns risk att de anklagas för censur.

Den här tråden borde i övrigt ligga under "www.rollspel.nu Forum" och inte under "Eon" *tycker*

Fahnen

Swordsman
personangrepp, olagligt material eller helt behandlar ett fullständigt off-topic ämne = kaos i mina ögon.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kaos? Knappast... Det bör inte finnas någon enskild personer som bestämmer över vad som är "dåliga inlägg" och vad som inte är det. Moderatorna bör hålla sig till att låsa inlägg som antingen innehåller personangrepp, olagligt material eller helt behandlar ett fullständigt off-topic ämne.

Det vore givetvis det ultimata, men det funkar inte så som det är i dagsläget där forumet bli "nerspammat" med mer eller mindre irrelevanta frågor. Som Ymir sagt i tidigare trådar så är det konstruktiv diskussion som är det som vi vill se på forumet. Idag har det kommit tio nya trådar (tror jag) varav högst en har gett någon som helst diskussion. Men man kan ju hoppas att framtiden är ljusare och att moderatorerna slipper låsa så många trådar i framtiden...