Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
En greve har precis blivit mördad i sitt lantgods, det är 1700-tal och vinter. Varför skedde det?
Jocke;n157105 said:Det är en dublett. Greven har iscensatt mordet för att börja ett nytt liv med sin nya kärlek:
1d6
1. En sångerska
2. En dalkarl
3. En konstnär
4. Sin kusin
5. Gud! Han har gått i kloster.
6. Sig själv.
AAAARGH! Hur kunde jag missa ... äventyret heter förstås "Vintergodsets hemlighet."Magnus Seter;n157142 said:Utan grevens blod på stenaltaret i källaren kan inte midvinterns grepp om världen brytas, och då kommer aldrig julafton!
Kolla min länk!God45;n157158 said:Öhhhh.... ?
Är det inte det Franska Revolutionen EGENTLIGEN handlade om? Ett Sabbatstött uppror för att kasta ut den gamla Camarilla-infesterade adeln?God45;n157189 said:Vet ni vad som hade varit coolt? World of Darkness under franska revolutionen! Vad göra för att ens gömmande från solen inte skall misstänkas som att gömma sig från revolutionen? Hur anpassar man sig till hela den här grejen när den traditionella samhällsstrukturen är något man investerat 300 år i?
Eller om man ser det utifrån min favorit Mages sida: "De där framtida teknokraterna som vi har skrattat åt i 300 år? Visade sig att de menar allvar. Helvete."God45;n157189 said:Vet ni vad som hade varit coolt? World of Darkness under franska revolutionen! Vad göra för att ens gömmande från solen inte skall misstänkas som att gömma sig från revolutionen? Hur anpassar man sig till hela den här grejen när den traditionella samhällsstrukturen är något man investerat 300 år i?