Nekromanti Varför misslor?

AnVili

Warrior
På alla sidor jag har kollat så är det alltid misslor som blir [color:\\"red\\"]slaktade[/color] eller [color:\\"red\\"]mossade[/color] :gremshocked:

Jag tycker att misslorna är underskattade dom är jätte bra. :gremcool:

eller?

Silvervarg

Warrior
Ymir, låt bli! Jag blir hungrig.

Missla grillad över öppen eld med citron,peppar och salt är gott.

Silvervarg som är övertygad om att misslor är till för att ätas.

Musashi

Veteran
slaktade eller mossade

Konstig beskrivning på ett folk som inte har mycket med strid att göra, vilka sidor syftar du på??

G

Guest

Guest
Jag måste säga att jag håller med dig Nofux.
Jag vet inte vilka sidor du pratar och lägger därför helt min grund på 'Svärdsspel i Hadarlon' där lilla söta Hallon (eller nåt) blir halshuggen av Ilric.
Misslor rockar, och den som säger något annat skall allt få smaka deras vrede...!

Raco

Veteran
Det kan kanske bero på att de är små oskyldiga söta varelser som inte kan försvara sig själv kanske därdför ockås kanske för att de som sagt smakar väldigt gott...

WolmerX

Warrior
Kanske gemena missla är liten och oskyldig. Men inte mina misslor. Till en början verkar det men av någon anledning så flummar jag alltid till det och ger spelarna en verklig överraskning då det visar sig att det är misslan som är ärkeskurken.

Tror förövrigt att det lilla kött som finns på en missla inte är värt besväret..

Håller inte med (ANT)

Jag är övertygad om att det går minst ett pund dödade människor på varje dödad missla, procentuellt då. Misslor slåss inte, det gör människor.

Mvh Victor Palm

Ceram

Hero
mums

Baconinrullad misslefilé med couscous, currysås och lite lingonsylt och grönaärtor. Mums :gremlaugh:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hmm... Jag borde nog haka på här...

...för att hålla traditionerna vid liv, men jag struntar i det. Ni vet vad jag tycker om misslor och mat... :gremgrin:

AnVili

Warrior
Misllor ska inte ätas!!!

kom inte för nära en missla, lyft inte upp den................ :gremelak:

Silvervarg

Warrior
Re: Håller inte med (ANT)

Precis. Den som skickar in misslor i strid är inte smart, misslekrigare är bland det ovanligaste som finns. Visst det finns en och annan missla som är jägare men en jägare är inte en soldat. De litar på att kragg skyddar dem och ser därför ingen anledning att lära sig slåss.

Silvervarg som fundersamt börjar tugga på misslan igen

Mr Brunch

Veteran
Re: Håller inte med (ANT)

Ahh jag håller med om att dom lär vara ovanliga som f*n men Consabers drottnings livgarde består faktiskt av misslor.
Det förvånde mig faktiskt, då vad jag vet så nämns dom inte i Consaber boken men dom står med på sidan 18 i Encyklopedia Mundana under drottningens bågskyttar.

Så det finns Misslor som är yrkessoldater iallefall.