Jag måste säga att jag håller med dig Nofux.
Jag vet inte vilka sidor du pratar och lägger därför helt min grund på 'Svärdsspel i Hadarlon' där lilla söta Hallon (eller nåt) blir halshuggen av Ilric.
Misslor rockar, och den som säger något annat skall allt få smaka deras vrede...!
Det kan kanske bero på att de är små oskyldiga söta varelser som inte kan försvara sig själv kanske därdför ockås kanske för att de som sagt smakar väldigt gott...
Kanske gemena missla är liten och oskyldig. Men inte mina misslor. Till en början verkar det men av någon anledning så flummar jag alltid till det och ger spelarna en verklig överraskning då det visar sig att det är misslan som är ärkeskurken.
Tror förövrigt att det lilla kött som finns på en missla inte är värt besväret..
Precis. Den som skickar in misslor i strid är inte smart, misslekrigare är bland det ovanligaste som finns. Visst det finns en och annan missla som är jägare men en jägare är inte en soldat. De litar på att kragg skyddar dem och ser därför ingen anledning att lära sig slåss.
Silvervarg som fundersamt börjar tugga på misslan igen
Ahh jag håller med om att dom lär vara ovanliga som f*n men Consabers drottnings livgarde består faktiskt av misslor.
Det förvånde mig faktiskt, då vad jag vet så nämns dom inte i Consaber boken men dom står med på sidan 18 i Encyklopedia Mundana under drottningens bågskyttar.
Så det finns Misslor som är yrkessoldater iallefall.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.