Nekromanti Varför så svårt att hitta nya inlägg?

Skuggvarg

Hero
Scenario:
Jag loggar in, ser nya inlägg, läser de intressanta, skiter i resten, uppdaterar kontrollpanelen för att se om några nya inlägg skrivits, upptäcker att så är fallet, går in och kollar forumen än en gång, men kan inte se i vilken tråd de nya inläggen finns, eftersom de gamla, tråkiga inläggen fortfarande ligger olästa, och alltså ställer till ett mindre helvete för mig.

Önskemål om åtgärd:
Uppdatera kontrollpanelen = olästa inlägg markeras som lästa.

Vad tycker chefen om det?

/Skuggvarg

Ackerfors

Alas, your rapids!
Uppdatera kontrollpanelen = olästa inlägg markeras som lästa

Nja, det vet jag inte... Men jag har sett på andra forum (Förlåt, förlåt, förlåt! :gremwink: ) att det finns en knapp som gör att alla inlägg markeras som lästa.

Azagthoth

Myrmidon
Det är tydligen på gång även till det här systemet, men det kan dröja ett tag innan vi uppgraderar nästa gång.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Härligt att det är på G, men synd att det kommer ta ett tag. Fast jag lider inte så mycket eftersom jag läser det mesta... :gremsmile:

Gardener

Champion
Funktionen finns som en add-on som man kan lägga till om man vill också, men jag har inte haft lust att göra det eftersom det kommer komma i den färdiga versionen så småningom.

Gardener

Champion
Varför skriva när det redan finns? Ganska meningslöst att lägga ner tid helt i onödan.

Och utan att veta hur detta fungerar ser jag inte hur du kan säga om det är svårt eller inte. För att lösa det måste man ju i första hand ta reda på hur hanteringen av lästa inlägg fungerar så att man inte gör något som strular till visningen av lästa trådar. Kanske inte svårt, men kan vara lite tidsödande att kolla igenom koden för att se hur allt fungerar.

Funktionen kanske skulle kunna vara praktisk, men som sagt, eftersom den kommer i nästa version av systemet ser jag ingen anledning på att lägga ner tid på att installera den nu. Det finns så mycket andra praktiska saker som jag kan jobba på istället.

Netfeed

Swashbuckler
givetvis nu har jag ingen aning omhur detta forumet funkar ren teknikst sett, det var bara ett antagande, nån inte allt för advancerad sql fråga borde ju kunna lösa det
vad vet jag jag har ju inte satt mig in i det hela ju

Gardener

Champion
Information om lästa forum sparas i cookies, lästa inlägg sparas i användartabellen, hur dessa samverkar har jag inte kollat närmare på och har inga planer att göra det just eftersom andra redan har löst problemet och det även kommer med i nästa version av systemet. Kort sagt, det skulle vara slöseri med tid.

King Kromm

Hero
Ointressanta trådar.

En annan funktion som jag skulle kunna tänka mig å använda är att kunna markera en tråd som ointressant, jag menar, det finns ju visa långa, riktigt långa diskusioner som pågår ibland, och om man inte tycker de e interesant eller inte orkar sätta sig in i diskusionen så skulle man ju kunna markera den som "ointressant", och då kommer det inte upp massa "olästa" när det kommer nya inlägg i den tråden.
Hoppas att nån begrep det där...

Gardener

Champion
Re: Ointressanta trådar.

Som nån sorts inverterad Favorit-lösning typ? Intressant tanke, men jag tror inte jag kommer lägga ner någon tid på att fixa det, om inte många vill ha det. Det känns som om det är ganska enkelt att ignorera tråden och hoppa över den ändå.

King Kromm

Hero
Re: Ointressanta trådar.

Inte svårt alls, men när man "idlar" här för att man inte har någe å göra så kan den komma till pass.. Nåja, inte för att jag räknade med att den skulle komma, bara en tanke...

Sodivra

Champion
Minimera?

Att dom är i vägen är väl bara ett problem vid utvidgad visning, eller vad det heter, då man ser varenda inlägg på forumet samtidigt.. En funktion för att minimera vissa trådar, kanske?

King Kromm

Hero
Re: Minimera?

Det skulle kunna funka också ja, nästan smartare när jag tänker efter, fast dom ser ju fortfarande olästa ut från huvudmenyn, och att då behöva bränna eregi på att flytta musen till den aktuella länken och sedan klicka, för att inte tala om att man fortfarande behöver scrolla lite... Men en bra ide det med om du frågar mig!