Nekromanti Varför?

Darkside

Veteran
Vad är det för fel med att bara köra alldagligt!?
Jag vet inte någon som kör så här:
SLP: Du vaknar upp tidigt en morgon vad gör du?
RP: Jag stiger upp klär på mig mina kläder och går ut mot hallen. Tar på mig mina skor och börjar gå mot ladan!
SLP: När du kommer fram till ladan så hör du hur korna romar ljudligt!
RP: Jag går in och sätter mig ner o mjölkar!

Istället så kör de flesta så här:
SLP: Du vaknar vad gör du?
RP: Jag gör mig i ordning och går och äter sedan tar jag mitt svärd o traskar ut i skogen o slaktar några gurder.

Vad är det för stämmning ohc hur åtgärdar man det?

Krille

Super Moderator
"Vad är det för fel med att bara köra alldagligt!?"

...det är mer spännande att inte göra det?

Sen är det första man gör knappast att gå ut och slakta gûrder i skogen, även om man lever ett farligt liv. Faran kan ju till exempel komma till en själv:

SL: "Du vaknar mitt i natten av ett knarrande. Elden har falnat och glöder stilla i eldstaden, så det är mörkt."
RP: "Jag ser mig omkring."
SL: "Det fladdrar i ett draperi."
RP: "Hör jag något?"
SL: "Det är tyst som i graven."
RP: "Jag sträcker försiktigt ut handen till svärdsfästet."
SL: "Du får tag på svärdsfästet och känner dess betryggande lädergrepp. Plötsligt faller en skugga över dig; något hårt smäller till mot överarmen och låser fast den mot marken, och plötsligt känner du kallt stål mot din strupe."
RP: "Jag är väldigt stilla och väldigt tyst."
SL: "En viskande röst väser ur mörkret: 'Bravo! Intelligens! Det kan rädda ditt liv, så länge som du fortsätter att vara helt tyst och stilla...'"

Krille

Super Moderator
"Du och jag MÅSTE spela eon!"

Hädu. Lever du i närheten av Skövde så finns det en risk att du kan få spela Västmark eller Castle Falkenstein i vinter, men då vill jag se dina bara knän gnugga i gruset. :gremwink:

Vindhand

Myrmidon
Vad är det för fel med att bara köra alldagligt!?

Inget fel alls. Om det är vad spelarna trivs med så är det ju bara att vältra sig i vardagssysslor.

Johan K

Gammal & dryg
Inget fel alls !!

Håller med dig, det är inget fel att köra alldagliga saker,
Man kan ju alltid köra köpmannen som försöker få sin affär att gå runt eller en sjökapten som försöker att få sitt skepp fungera men manskap & allt.
Så nog finns det alltid äventyr i det vardagliga !! Det är väll bara fantasin som sätter gränser !

Krille

Super Moderator
Freudianska felsägningar [OT]

"Att du kan säga saker som "betryggande lädergrepp" till din spelgrupp utan att mötas av kvävda fissanden!"

Hellre kvävda fis... nu släpper vi det ämnet. :gremwink: