Nekromanti Varför är Midgård så avfolkat och post-apokalypisk

Hjalle

Swashbuckler
Re: Varför är Midgård så avfolkat och post-apokaly

Jag vet inte hur mycket det hade med den svenska oversattningen att gora, men fotbollar och knallpulverpistoler namns ocksa (i liknelser, tror Thorin sager ngt om att jattarna skulle kunna sparka honom upp i luften som en fotboll, detaljerna kring knapllpulverpistolen har jag fortrangt).

Och som Ymir sager sticker verkligen hobbitarna i ogonen - fast Frodo och Sam utgor pa nagot satt anda de perfekta huvudpersonera, tror jag nog att jag tycker.

-Hjalle, men "Fylke rensas" - faen vilket antiklimax...

drakponken

Veteran

Knallpulverpistol i bilbo tror jag var ngt sånt här:"Och gandalf slg upp bilbo dörr som en knallpulverpistol.Hoberna iallmenhet äger jag har väldigt lätt att identifiera mej med lata raser som äter för mkt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Hjalle said:
Och som Ymir sager sticker verkligen hobbitarna i ogonen - fast Frodo och Sam utgor pa nagot satt anda de perfekta huvudpersonera, tror jag nog att jag tycker.
Mjo alltså, filmerna fångade ju det homoerotiska i parets relation alldeles utmärkt.

Det tråkigaste med hoberna i filmen var att man plockade bort en av de mycket få delar av böckerna som fortfarande intresserar mig - slutet, där självaste Fylke gått och blivit "nedsmutsat".

//Krank, som annars föraktar Sagan om Ringen och alla dess efterapare