Etepete said:
Jag ser ingen anledning för moderatorerna att ge sig på mig om jag t.ex. skulle skriva så här:
"Nazismen är en fullständigt vidrig ideologi, fylld av människofientliga och ohistoriska lögner."
Håller med dig om att man inte kan tillåta personpåhopp, men det är en annan fråga.
Ur ett forumsregelperspektiv har jag inget problem med någon av följande formuleringar heller:
"Kommunismen är en fullständigt vidrig ideologi, fylld av människofientliga och ohistoriska lögner."
"Kapitalismen är en fullständigt vidrig ideologi, fylld av människofientliga och ohistoriska lögner."
"Nationalismen är en fullständigt vidrig ideologi, fylld av människofientliga och ohistoriska lögner."
"Liberalismen är en fullständigt vidrig ideologi, fylld av människofientliga och ohistoriska lögner."
etc. etc.
Men det har det heller aldrig handlat om i diskussionen. Diskussionen handlar om att Bobby fastställde att det är ok att vara otrevlig mot folk (säga att de är dumma i huvudet) på forumet så länge de tillhör en viss politisk grupp, i det här fallet nazister.
Jag
förstår inte varför diskussionen hela tiden faller tillbaka i huruvid det är ok att "angripa" en ideologi eller inte.
Ingen har påstått att det är förbjudet.