Nekromanti Varför får rollpersonerna inte med sig skatten?

RasmusL

Champion
Alltså, sju gånger nu har jag läst "katten" istället för "skatten" när tråden dyker upp i "Senaste inlägg". Jag tycker att tråden är bra.

zonk

muterad
Logros;n149495 said:
Jag skulle bli superpissed om skatten snoddes från mig. Hellre att som andra skrivit spelarna inser tidigt att de inte kan få med sig allt, men får völja vad de själva tycker är "bäst" att ta med (med alla diskussioner och konflikter det kan innebära).
Får nog hålla med här. Kan ju vara ett fint vemodigt/argt ögonblick när spelarna kollar på alla sjöar med cash o fina grejer, och inser att de bara kan få med sig nån liten småpryl - som nog ändå är värd bra mycket. Guld har väl aldrig varit billigt, minsta sak kan ge rätt mkt pengar..

Fanns det inte nåt torn eller befäst hus i marsklandet där allt såg ut som crap? Men om man tog det med sig, förvandlades det (ofta) till fina dyrbara saker? Också ett kul sätt att jävlas med spelarna.. :)

Zire

Swashbuckler
De får inte med sig skatten eftersom guld, silver och ädelstenar har hunnit bli värt noll utanför. Apokalypsen inträffade så nu råder svält, nöd och sjukdomar. Mat och vapen är allt som är värt något, ingen är intresserad av värdelösa metaller och prydnadsstenar.

ett alternativ är ju att låta dem bli rånade och förnedrade av en annan grupp äventyrare, rövare, skithögar eller liknande.

Då löser man det problemet och får ett utmärkt tillfälle att ge gruppen en ärkefiende som de kan stöta på då och då i framtida äventys