Nekromanti Varför finns det stridsregler?

Sodivra

Champion
Rising said:
Men i just den här diskussionen så tycker jag inte riktigt att den distinktionen är tillräcklig. Gunluggerns förmåga att kunna slåss som ett gäng tycker jag är ett ganska tydligt exempel på att AW har stridsregler; och på hur påfallande traditionellt de är hårdkodade i systemet. Det finns inget anmärkningsvärt med AW i just detta perspektiv.

Jag vill gärna diskutera AW på forumet, men jag hoppas att det inte blir det nya Solar System, för när det spelet var kattens pyjamas så tog alla och nämnde det i varenda diskussion på forumet, oavsett om det var det minsta relevant eller inte.
Haha, ja, jag är mycket uppe i AW just nu, du kanske har sett mitt inlägg om AW och hur det relaterar till mitt liv.

"Den nya grejen" med AW känns väl större för mig, (Och här vill jag verkligen inte resa murar och kategoriseringar mellan oss!) eftersom jag ser rollspel utifrån idéer om improteater och flow, och inte främst utifrån idéer system och spel: När Vincent säger att rollspel är spelare som pratar med varandra, och att rollspelet är ett ramverk som instruerar dem vad de ska säga till varandra så håller jag med honom, och när han skriver rollspelsprinciper utifrån detta så tycker jag att dessa är det viktiga, inte de mer typiska "spelreglerna". AW är liksom spelet jag väntat på och trevat efter, men jag trevar fortfarande, testar tankar, slänger ut förslag, prövar hypoteser... skriver om AW.

Men ifall man går tillbaka till den ursprungliga postarens text så tycker jag ändå att AW är högrelevant. För dig är det inte är unikt i sin relevans, men min upplevelse av att spelleda våld i AW är något unikt jämfört med hur jag spellett det i andra spel.

Men jag får väl låta Tony.M.Meijer avgöra om det har någon relevans för honom och hans frågeställning.