.113;n155933 said:
Fast moderaterna går redan igenom dessa trådar så det borde inte bli någon skillnad.
Skillnaden är att nu skulle de behöva gå igenom dem igen. Och igen. Och igen. Och igen...
Och hur ofta går du tillbaka och läser startinlägget om det är en tråd du redan postat i? Moderatorerna skulle behöva posta i startinlägget, plus ett inlägg i slutet av tråden (alltså är vi redan upp i dubbelt så många poster som de nu måste göra).
Sen innebär din lösning att ett beteende som normalt sett är fullkomligt okej blir avstängningsvärdigt. I dagsläget när någon missar en moderering om att man ska hålla sig i skinnet kan man fortfarande peka på att de borde hållit sig i skinnet oavsett. Så du missade att moderatorerna tappat tålamoden? Well... skriv snällt i alla inlägg i fortsättningen (Dvs följ forumreglerna) och du behöver alldrig oroa dig.
Och vad händer om jag editerar mitt inlägg samtidigt som tråden flaggas för att editeringar plötsligt blivit regelbrott?
Och här kommer en längre frågeställning:
När jag skriver ett inlägg hamnar det längst ner på den sida jag var på när jag skrev det, och direkt efter det senaste inlägget som var postat när jag började skriva det. Om det har postats fler inlägg sedan dess så ser inte jag det föränn jag laddar om sidan. Om jag då postar inlägget, ser att jag gjorde ett par stora missar och omedelbart editerar det för att rätta dem, men undertiden som jag skrev det första inlägget så han tråden flaggas och tre pers är redan avstängda. Detta ser jag ju inte föränn det då redan är försent. Men det finns ju inget sätt för mig att o-editera tråden igen!
Bättre en funktionsändring som _faktiskt_ inte resulterar i mer jobb (för moderatorerna).
Dessutom sägs förändringar gynna produktivitet och kreativitet. Så dubbel vinst där.