Gasten
Warrior
Så är det. [nt]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Hm, en statistisk fråga.Citat:
Likheten mellan gråvalsballarna och [insert any tentacled D&D-monster here] är det bästa beviset för att spelet suger just dessa ballar!
Borde inte den logiken innebära att CoC suger, snarare än D&D, med tanke på tentakelfrekvensen?
Är fett på på den, hittills efter fyra fem tillfällen av CoC (MoN) har jag inte skymtat en enda tentakel vilket så klart suger fett! Bara ett par ynka små zombies (i en mörk källare i harlem så det kan varit festande puckon också), snacka om besvikelseFr o m nästa spelmöte kommer jag att föra bok över hur många tentakelmonster som dyker upp per timme i D&D. Jag hoppas någon samvetsgrann CoC-spelare kan göra detsamma för det spelet. Och jag lovar härmed att inte fuska genom att köra The Illithiad eller någon djuphavsdungeoneering.
En mycket viktig fråga är om det är antalet tentakelförsedda monster, eller antalet tentakler som räknas. Vissa varelser har många medans andra har få. Om det är antalet tentakler som avses så är ju en Giant Squid like mycket värd som en hel hjord Dire Elephants. Innan vi klargör detta skulle alla eventuella resultat vara helt ovetenskapliga.Fr o m nästa spelmöte kommer jag att föra bok över hur många tentakelmonster som dyker upp per timme i D&D. Jag hoppas någon samvetsgrann CoC-spelare kan göra detsamma för det spelet. Och jag lovar härmed att inte fuska genom att köra The Illithiad eller någon djuphavsdungeoneering.
Riktigt.En mycket viktig fråga är om det är antalet tentakelförsedda monster, eller antalet tentakler som räknas. Vissa varelser har många medans andra har få. Om det är antalet tentakler som avses så är ju en Giant Squid like mycket värd som en hel hjord Dire Elephants. Innan vi klargör detta skulle alla eventuella resultat vara helt ovetenskapliga.
då undrar jag vilken bok du använder, för i min Mage bok är det 2 feet (60cm) per success vid höjdhopp och svårigheten är 3....WoD suger pga deras extremt dåliga hopp-regler, man kommer 30 cm höjdhopp per lyckad tärning vid ett färdighetsslag, där man slår 1-10 T10:or (beroende på hur bra man är) och 8,9 och 10 är lyckat. Med andra ord kommer man 0 cm vissa gånger och andra gånger 150 cm. Lite skumt. Av denna anledning suger även alla andra spel som ligger "under" WoD, som Vampire, Werewolf, Mage m.m.
Du är rolig Jochman!För många för ointressanta böcker publiceras i för hög takt på temat att det är besvärligt att vara tonåring och man hellre vill kunna magi/suga blod/bli hund än få finnar.