VARNING! Kopior säljs som original på Tradera, Facebook och Blocket

Myling

Vandöd pirat
Nu ligger det ett ex av Djupets Fasor uppe på Facebook från klipp och kladd-mannen.

Djupets fasor ett äventyr till drakar och demoner
En dubblett som stått som utställning och aldrig använd av mig haft den inplastad i 10 år jag ägt den. 350kr”
View attachment 21811View attachment 21812View attachment 21813View attachment 21814
Rapportera posten och honom till admin och/eller Facebook och varna om någon säger att de köper genom pm (annars ser han och blockar den som varnar)

Myling

Vandöd pirat
Jag hittar inte inlägget längre, så antingen lurkar han här också och såg min post eller så har någon annan agerat.
Jag tryckte anmäl till admin. Verkar ha försvunnit efter det. Men jag fick inte förklara varför posten var dålig av någon anledning. Så lär väl komma tillbaka igen om det var mitt fel.

Arrikir

Venator
Såg annonsen på Rollspelstorget och både anmälde till administratören och skrev ett inlägg som snabb varning. Hoppas folk ser innan de går på bluffen

ChrilleT

Swordsman
Kan ju hoppas han blir utesluten från grupper på facebook om han håller på likadant där som på tradera. Det borde väl den som är admin i aktuell grupp kunna göra utan facebook´s iblandning?

Frippe

tackar som frågar
Nu ligger det ett ex av Djupets Fasor uppe på Facebook från klipp och kladd-mannen.
Mycket bra att du sparar ner och delar bilder!

Också väldigt bra att många ligger på och uppmärksammar, @SaaJeflaLess , @Myling , @Arrikir m.fl.

@Magnus Seter , går det att lägga till ", Facebook och Blocket" i trådens rubrik, då Herr Pappslöjd växlat plattform?

Last edited:

mrund

Veteran
Annonsen "Djupets fasor ett äventyr till drakar och demoner. En dubblett som stått som utställning och aldrig använd av mig" dök upp i mitt modereringsflöde på Fb för några timmar sedan. Gruppen är "Brädspels- & Rollspelsforum". Jag avböjde inlägget helt enkelt för att det inte är en köp- & säljgrupp.

Måste säga att det är lite tragiskt när man förfalskar något som man hoppas tjäna 350 spänn brutto på. Då är ens tid inte mycket värd.

Oscar Silferstjerna

Mörk materia
Måste säga att det är lite tragiskt när man förfalskar något som man hoppas tjäna 350 spänn brutto på. Då är ens tid inte mycket värd.
Ja. Hur kan han tro att ett häfte blir mer värt eller ser bättre ut för att han kladdar lite med tuschpenna? Har för övrigt mycket svårt att tro på proviniensen här - vilken utställning har hans exemplar varit en del av? Vi vet ju sedan tidigare att han säljer sånt som han (via annat konto) har köpt på Tradera. Eller sånt som han har printat ut själv.

Han tog ned annonsen från FB. Istället hamnade den på Blocket.

Anmäl gärna annonsen.
Han är verkligen helt desperat. Har själv inget konto på Blocket, så jag överlämnar åt andra att anmäla…

Last edited:

Myling

Vandöd pirat
Ja. Hur kan han tro att ett häfte blir mer värt eller ser bättre ut för att han kladdar lite med tuschpenna? Har för övrigt mycket svårt att tro på proviniensen här - vilken utställning har hans exemplar varit en del av? Vi vet ju sedan tidigare att han säljer sånt som han (via annat konto) har köpt på Tradera. Eller sånt som han har printat ut själv.

Han är verkligen helt desperat. Har själv inget konto på Blocket, så jag överlämnar åt andra att anmäla…
Har anmält och sagt till Blocket att han har blivit avstängd från Tradera på grund av samma sak. Den här är för övrigt en hemmaproduktion som är lite snedskuren, har fler marginaler, och är "förbättrad" i Photoshop innan utskrift.

Oscar Silferstjerna

Mörk materia
Tråkiga är ju att det blir svårt att lita på andra. 😔
Ja, jag har också tänkt på det. När jag snart säljer ytterligare en del av min samling ska jag lägga ut riktigt tydliga foton på grejerna (så att häftklamrarna och trycket verkligen syns). Om folk vill ha fler bilder så skickar jag det. Har svårt att komma på bättre sätt att hantera detta.

Men som köpare är det förstås bra att fortsätta vara vaksam. Jag har blivit mer noga med vad jag budar på. Tror att det är hyfsat enkelt att genomskåda förfalskningar. Att skriva ut något som ser trovärdigt patinerat ut bör kräva så mycket jobb att jag svårt att fatta vad poängen är.

Last edited:

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Fick det här från blocket nyss: "Vi har granskat din anmälan och valt att agera för att säkerställa att våra användarvillkor efterlevs samt rådande lagstiftning genom att begränsa användaren."

Börjar bli tomt om jaktmarker för herr klippaklistra nu.