Nekromanti vart får neogames sina bilder från??

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Omslag av Keith Parkinson.

Mer vet jag inte. Ja, namnen vet man ju förstås, men det står också på en av de första sidorna i varje modul - men jag antar att du ville ha lite mer än namnen...

Krille

Super Moderator
"Är det nån som vet vart neogames får sina bilder från till eon, nån länk eller så???"

Publiceringsrätten till omslagen köps från konstnärernas agenter. Publiceringsrätten till illustrationen i inlagan köps från konstnärerna själva.

Jokimmolator

Veteran
Är det någon mer än jag som har märkt att bilderna är "snodda" från fantasyböcker, eller i alla fall att de användes där först? Exempelvis finns Mundana-framsidan på en utgåva av Rubinriddaren av David Eddings som jag har, och jag har fler exempel. Men inte för att jag tar illa upp egentligen....

Görs det några originalframsidor till Eon, eller är alla redan använda?

Krille

Super Moderator
"Är det någon mer än jag som har märkt att bilderna är "snodda" från fantasyböcker, eller i alla fall att de användes där först? Exempelvis finns Mundana-framsidan på en utgåva av Rubinriddaren av David Eddings som jag har, och jag har fler exempel."

Standardfråga.

Neogames, liksom bokförlagen som också använder omslagsbilderna, köper en icke-exklusive engångspubliceringsrätt av konstnären via konstnärens agent. För de pengar som man hostar upp (i storleksordningen 5000-20 000 kronor per publiceringsrätt) så får man trycka en upplaga en gång med den bilden. Och det gäller inte bara Neogames - det gäller även bokförlagen.

"Görs det några originalframsidor till Eon, eller är alla redan använda?"

Originalframsidor kostar mängder med pengar, som Neogames inte har råd att lägga ut.