Nekromanti vart finns älgar

ja undrar vart kan de finnas älgar i eon för ja har status på älgar men de står inte vart dom brukar hålla till ja skulle vilja veta det

King Kromm

Hero
de med tempererad zon?? Men kanske i consaber, skulle inte bli förvånad... Eller asharina havön, tror de finns med i mötes tabellen i asharein soldarn...

Baron Marak

Swordsman
Har för mig att det finns älgar i de nordöstra delarna av Asharina. Fast jag är inte säker på det. Vet inte heller vad de tål. Men skulle gissa som en häst eller nåt.
Vad jag vet dock är att det finns jättebävrar i Asharien... Goda att göra korv på minsann.
Asharisk jättebergsbäver, vet inte vem som skrivit det ursprungligen. Men det har spridit sig friskt...

swazze

Swordsman
Har för mej att det står lite om älgar i Riddaren. Dock bara ett par rader tillsammans med andra bytesdjur. Min kusin fick boken i julklapp så jag ägnade en stund att titta igenom den så jag kan tyvärr inte slåupp och kolla om det stämmer

Meldert

Veteran
i Iracskogen (Yoldeskogen) i Soldarn.

Följande rader kan läsas på sid 10 i "Asharien & Soldarn" angående Fauna i Iracskogen:

"Vanliga däggdjur är exempelvis rävar, harar och de imponerande älgarna. Titeln som skogens konung innehas dock av..."

Meldert

Veteran
finns även i...

Enligt "Händelse och möten"-tabellen på sidan 91 i samma bok så kan man stöta på älgar även i Sunariskogen och norra vildmarken (norra asharien).