Nekromanti Vart skall T o Elemental E placersa i F realms

Igge

Veteran
Har ni några tankar om var Temple of Elemental Evil, som ju är gjort för Greyhawk världen passar in i Forgotten realms. Jag har just köpt Return to the tempel of elemental Evil och men tycker att det vore roligare att spela i Forgotten Realms som jag vet lite om sedan jag, (och spelarna) spelat Baldurs Gate serien.

Igge

Staffan

Myrmidon
Tja, RTEE relaterar ju inte så mycket till saker utanför själva äventyret, så det kan egentligen placeras lite var somhelst. Det enda som krävs geografiskt är egentligen tillgång till en lämplig bergskedja någonstans där Temple of All-Consumption kan placeras. Jag skulle nog personligen placera den i Western Heartlands (då kan man t ex ersätta Verbobonc med Baldur's Gate som "stor stad att köpa prylar i") eller the North.
Vad gäller andra detaljer i äventyret så får man väl ersätta gudarna som nämns lite här och var. Guden som dyrkas i Templet i fråga kan man gärna behålla som den är (han ska ändå vara av den glömda typen, så det är lika bra att ingen känner till honom i FR). Vad gäller de andra gudarna så har jag för mig att det finns en tabell i FRCS för vilka gudar som PHB-gudarna konverteras till, och om det inte finns det skulle jag rekommendera:
St. Cuthbert - Helm, Torm eller Tyr, eventuellt Hoar, men han är lite för vek och okänd.
Ehlonna - Mielikki
Pelor - Lathander