Nekromanti Vart tog det eminenta programmet EONsuite vägen?

JensSvärd

Veteran
...och kom det någonsin att fungera för vandöda?

Hemsidan verkar inte fungera där det gick att ladda ner.

Är det någon som har programmen?

Jens

Alharra

Warrior
Vart tog det eminenta programmet EONsuite vägen?

...och kom det någonsin att fungera för vandöda?

Åh, det kommer nog. Nu har jag visserligen inte pratat med Marcus sedan augusti, men jag tror nog att det kommer. Programmering skall inte hetsas fram...

Hemsidan verkar inte fungera där det gick att ladda ner.

Eftersom inte sidan är möjlig att hitta enligt servern och servern i sig fortfarande är pingbar tror jag nog Yvian har rätt i sin förmodan om virus. Sidan kommer nog upp igen om ett tag.

Är det någon som har programmen?

Jag har laddat ner alla versioner hittils :gremtongue:

Ceram

Hero
programmet EONsuite?

Vad använder man detta program till?
Jag har nog sett det några gånger men aldrig vågat ladda ned det. Jag va lite anti mot att dra in massa dataprogram i eon ända till det fina lilla exel-programet stjärntolkaren kom upp på jörgens eonsida (älskar det programet).

Alharra

Warrior
Re: programmet EONsuite?

EONSuite består av

1. EONDice som förvånande nog slår Ob-tärningar

2. EONSkada som beräknar skadan och träffområde LITE snabbare än man gör med de vanliga tabellerna...

3. EON-SLP-formulär som håller koll på grupper med SLP's och enskilda SLP's och deras tilldelade skada mm.

Dvs hela EONSuite är främst menat för att underlätta och snabba upp strider.

Ilion

Veteran
Re: programmet EONsuite?

Jag kan hjälpe er på denna frågan. Eftersom Markus (skaparen av EONsuite) är min ödle vän och SL har jag all insiderinfo man vill ha.

Först och främst har Markus nyss flyttat till Göteborg för att påbörja sina studier på chalmers. därav har han ingen tid för att programera, spela rollspel, uppdatera sin hemsida, p.g.a. nollning.

För det andra så har han nyss sålt sin gamla dator och har inte införskaffat en ny. Detta gör att han inte har möjlighet att fixa sin hemsida.

För det tredje slarvade han rätt mycket i den senaste versionen av EONsuite. Det var felräkningar i skadesystemet och lite annats tjafs. Och när han nu står utan dator, finns inget möjlighet att rätta till detta av honom.

Men tro inte att han har försvunnit, när ni minst anar något kommer han att dyka upp med ett nytt fräscht program, så håll er till tåls!