Re: ÄR NI REDO? ÄR NI LADDADE?
krank said:
Vimes said:
Kommer krank bli misstänkt?
Skiter påven i skogen?
Svaret är såklart: JA. Jag kan inte delta i varulvsspel utan att bli misstänkt... Frågan är bara hur länge blodhundarna biter sig fast...
Finns två saker jag vill skriva här.
För det första. Krank blir misstänkt av olika anledningar. folk tror att Krank är varulven för den han är. No offense, du blir det Krank för att du är SMART och bra på att vara varulv, även när du inte är det
. Du blir automatisk misstänkt, och det finns inget att göra åt det, förutom att försöka övertyga alla andra att du inte är det, och det bästa sättet är att försöka få dit varulvarna. Men det här vet du redan.
För det andra. Att Krank ÄR misstänkt (man behöver inte ens spela varulvsspel för att Krank ska vara misstänkt) skapar problem. Om Krank är varulven så är det lätt för Krank att hålla sig undan och försöka rikta misstänkarna mot någon annan. T.ex. genom att försvara en som alla andra tror är skyldig, men inte är det. Att rösta bort Krank är något man ska vara försiktig med, försökta avvakta med ett par rundor så att man kan få en feeling av Krank.
Krank, det enda jag vill egentligen säga, är att du är modig som är med varulvsspelen fast du vet att du är automatisk prime suspect. Jag hoppas du inte tar illa upp överhuvudtaget, för det är inte meningen. Men om du är varulv, så åker du dit