Jag har nu läst igenom tidigare rundor och försökt bilda mig en uppfattning om hur ni har spelat.
Det har varit svåranalyserat pga att det inte är så mycket aktivitet (ja, jag vet att jag kastar sten i glashus nu) men jag har gjort ett försök.
LUKAS
Runda 1
Säger att han inte har en susning om världen. Ställer sig emot att outa. Inaktivitet pga irl-saker. Gick med på Vicotniks förslag om massoutning under förutsättningen att alla är med på det, tycker att vi spelar ett högt spel om vi gör det. Går till slut med på att outa korporation.
Runda 2
Misstänker tidigt i rundan Paxen som lägger sin röst på Lukas och vill veta mer om honom. Säger sig följa egna spår och att han inte tänker skriva om det förrän tidigast runda 3. Går ut som siare i slutet av rundan och grönar Krank.
Runda 3
Postar en teori som säger att Nässe är kättare.
NÄSSE
Runda 1
Tycker att tidig outning är bra. Kommenterar inte massoutningsförslaget, går med på att outa korporation. Outar sig sist som Imperial. Lägger den näst sista rösten på Konrad, vilket inte spelar någon större roll eftersom Paxen lägger den sista rösten.
Runda 2
Röstar också på Paxen.
Runda 3
Bekräftas vara adel av mig. Uppmanar Lukas att sia honom den här rundan.
--
Nässe och Lukas har spelat på totalt olika sätt. Lukas har varit tyst och emot att outa, något som går väl ihop med hans påstådda förmåga som siare. Nässe har varit för att outa, men hinner aldrig kommentera massoutningen.
Min förmåga har bekräftat att Nässe är adel och att Lukas inte är det, inget som egentligen ger något.
Nässe har uttryckt sig lite småskumt under runda två vad gäller mig.
Nässe said:
Jag tror på Vic- av någon anledning. Vilket gör att jag inte misstänker Korpa.
Nässe said:
Korpa känns inte så himla skum i mina ögon i och med att Vic känns grön...
Sedan hoppar han på mig och jag blir helt plötsligt väldigt misstänkt, som jag förstod det mest pga det jag skrev om vad som skulle hända om vi hade fel om Paxen. Helt plötsligt var jag misstänkt trots att jag tidigare varit grön. Jag tycker att det är småskumt, men inget som gör att jag kan skriva att jag tror det är Nässe som är kättaren.
Nässe: Om du kan ge en bra förklaring till varför du misstänkte mig trots Vicotniks passiva förmåga så får du gärna göra det.
I runda 3 var du helt plötsligt inte säker på Vicotnik heller, varför?
Att Lukas har överlevt så länge som han har gjort är också intressant, särskilt då det är Nässe som är väktaren. Nässe säger sig ha skyddat Lukas den här rundan.
Att Lukas siade Nässe är också något som Nässe uppmanade honom till, vilket försvårar mitt beslut ytterligare. Om Nässe är kättare var han isf väldigt kaxig när han gav den uppmaningen, om Lukas är kättare så utnyttjade han tillfället väl.
Jag vet fortfarande inte vem jag ska rösta på. Jag måste fundera mer och jag är väldigt nyfiken på er andras tankar.