Rising said:
Andersson
Har deltagit med en mycket hjälpsam lista över hur folk röstat och i vilken turordning de lade sina röster. Att bidra med tekniska analyser är visserligen ett drag som lönnmördare gärna brukar sig av, eftersom de då kan framstå som hjälpsamma utan att behöva ljuga eller förställa sig på något vis; men det vore förstås helt klart ett utslag av tanklös paranoia att tolka den här sortens konstruktiva tips som skäl för anklagelser.
Själv anser jag det vara viktigt att behålla konstruktiva och ambitiösa äventyrare i livet i de tidiga skeendena av en farofylld resa; de kan paradoxalt nog visa sig vara en värdefull resurs även om de sedan skulle visa sig vara lönnmördare.
Anderssons första röst på Björn tycker jag var lite skum, men än så länge anser jag att vi bör behålla Andersson i de bakre leden av vårt följe.
Jag höjde själv på ögonbrynen när exakt den taktik jag själv använt för att hålla mig dold när jag varit "ond", dvs synbarligen användbara tabeller och liknande över röstmönster, användes av någon annan. Andersson kommer att bo på min radar ett bra tag framöver, har jag en känsla av. Men, ditt resonemang kring varför han inte bör kastas huvudstupa in i nästa rum verkar sund, så jag håller min röst tills vidare.
Rising said:
Feliath
Har hoppat på drev mot de två mest pratiga spelarna - mig och Björn - vilket jag frestas till att attributera som misstänksamt beteende. Detta, tillsammans med den avvaktande spelstilen gör att jag åtminstone höjer lite på mitt ögonbryn gällande Feliath. Precis som med Bearnie riktar jag gärna strålkastarksenet... öh, min facklas ljuskägla - menar jag - mot Feliath inför dagens etapp.
Jag får nog hålla med. Jag frestas dessutom att i dagsläget lägga en röst här, och eftersom jag inte lagt någon ännu så gör jag nog det.
Röst: Feliath
Resten av diskussionen hittills verkar mest vara du och Björn som bråkar med varandra om vilken strategi som är lämpligast - jag tror att den diskussionen skadar kardiernas sak ordentligt, eftersom det skapar risk för "yra höns-varning". Om två aktiva spelare, som båda är tongivande och agerar auktoriteter, bråkar så kommer de mer ovana att bli enorm vimsiga och inte veta av vart de ska göra av vare sig sina armbågar eller sina röster.
Kort sagt - och det här säger jag till Bjärn såväl som Rising - jag tror att era diskussioner, intressanta nog som de är, riskerar att dränka allt annat, skapa kaos och hindra att vettig information kommer fram. Kontraproduktivt för alla utom zorakierna. Vilket är lite varför både du och Björn också ligger lite på min radar åtminstone just nu. Om en av er är Zorakier så är sånt här en gutsy men intressant taktik, kan jag tycka.
Oss emellan (eller not really...) så tror jag att Björn är mer sannolik att ha sina armbågar på bordet än dig - han är mer aggressiv, det känns ofta som att han är den som håller igång bråket, ger det mer bränsle.
Men, vi får se vad som händer.
Rising said:
Av de som saknar föremål så känner jag att krank är den jag litar mest på i nuläget.
Jag ska fortsätta hålla ett vakande öga på honom, men fokusera min uppmärksamhet på andra.
Tja, senast nån sade nåt sånt om mig blev jag tydligen misstänkt för att jag inte reagerade. Jag vet fortfarande inte riktigt vad som är en vettig reaktion, men, öh, tack? =)
Eller nåt?