Re: Di döda
Och här kommer den utlovade analysen.
Jag har nu gått igenom hela förra omgångens tråd. För varje användare har jag listat ungefär vilken sorts inlägg denne gjorde (försvar, resonemang, utbildning, analys etc). Jag ignorerar rättningar av stavfel, förklaringar av inaktivitet etc. Det är hjälpsamt att utbilda (som rising gjort mycket), det är hjälpsamt att gå igenom användarlistan och påpeka beteende, det är ohjälpsamt att bara försvara sig (eftersom man spelar för laget). Jag säger det bara så att ni vet hur jag poängsatt folks inlägg.
Sen sorterade jag på användarnamn och analyserade varje persons deltagande.
Rising är outstanding. Han är så hjälpsam att han inte kan vara ond (mer om detta nedan).
Pilzeman är god tvåa.
Wilmer och Andersson är någonstans mellan godkänd och neutrala.
Någonstans i mitten är de neutrala
Krank, Arvidos och Måns. De har postat en hel del, och rätt ok poster. Men det gör inte så mycket för laget som man kunde önska kanske. De kunde göra mer (who am I to speak up?)
Misstänkta (strikt efter mitt poängsystem) är:
Embergen, Feliath, Gurgeh, Halvtand, Andy och allra värst Dice.
Detta är som sagt bara om jag räknar på det enligt ett visst kriterium. Det måste paras med andra faktorer (men det orkar/hinner jag inte nu).
Dice tror jag inte mycket ont om.
Om någon tycker att jag har gjort fel så säg gärna till.
Ni ser att jag avsiktligt lämnat BDG ute. En av anledningarna är att min tid är begränsad och att BDG skriver så förbenat långt. Men, Rising är säker på att han är god. Jag har valt att lita på Rising. Jag själv är tveksam. Min tidigare angreppspunkt var att Rising gott kunde kosta på sig att spela hjälpsam om Björn samtidigt saboterade. Jag har väldigt svårt att sätta någon slags poäng på BDG enligt detta systemet, så jag lämnar honom i den neutrala högen.
Min misstänkta i rangordning från mest till minst misstänkt:
Embergen är rätt tyst eller försvarar sig.
Feliath är också rätt tyst och resonerar inget vidare.
Halvtand försvarar mest av allt sig själv.
Andy babblar och kommer med väldigt lite matnyttigt, men det är svårt att på allvar misstänka honom.
Dice, har förklarat sin inaktivitet.
Jag ska försöka göra samma sak med denna tråden och kontinuerligt updatera listan.