Det har återigen röstats bland riddarna. Riddar Wilmer går i täten med övriga riddare i en paranoid formation strax bakom. Men något är fel, rummet är tomt... däremot vibrerar allting och... AAAH EN GIGANTISK TUNNELMASK MED HUGGTÄNDER!!!! Tunnelmasken far upp ur golvet och landar tungt på Wilmer som blir platt. Ett flygande stenblock träffar riddar Rising som har knuffats fram i täten av formationen. Dessutom är det någon som har knutit ihop hans skosnören!
Efter den dramatiska inledningen och de två tragiska dödsfallen så kommer riddarna tillbaka och lyckas döda monstret. Inga skatter, inga pengar, lite exp... tunnelmonster suger.
- Hjälp mig flytta på tunnelmasken så att vi kommer åt Wilmer.
- Men det är tungt, jag vill inte...
- Meh, vi måste ju kolla på tatueringarna.
- Har nån sett Rising?
- Han ligger under det där stenblocket.
- Ååååh vad tungt det ser ut att lyfta...
- Tyst nu.
Tatueringarna visar att Wilmer är Zorakier och dessutom ateist!
- Hur många ateister finns det egentligen? Vi är ju mer sekulariserade än Barbia här!
- Jag undrar hur många fanatiker vi har bland oss.
Risings tatuering visar att han är Kardier. Han har även tatuerat in 'mamma' på ena överarmen, men det påverkar ingenting.
Risings stav ryker blå medans Wilmers dolk inte gör det. Ingen hade väl egentligen väntat sig något annat. De båda fallna riddarna får gärna göra en sista post och tacka för sig. Vi tackar er för gott spel.
Följande riddare återstår
Björn den gode : Smaragd-prydd sköld, Flöjt
Dice : Rubin-prydd sköld
Embergem : Safir-prydd sköld, Guldring
Feliath : Diamant-prydd stav
Gurgeh : Topas-prydd sköld, Gast-huvud
Halvtand : Diamant-prydd sköld, Gast-fot
krank : Smaragd-prydd stav, Run-prydd stridsklubba, Gast-hand
Måns : Vass pinne
Efter den dramatiska inledningen och de två tragiska dödsfallen så kommer riddarna tillbaka och lyckas döda monstret. Inga skatter, inga pengar, lite exp... tunnelmonster suger.
- Hjälp mig flytta på tunnelmasken så att vi kommer åt Wilmer.
- Men det är tungt, jag vill inte...
- Meh, vi måste ju kolla på tatueringarna.
- Har nån sett Rising?
- Han ligger under det där stenblocket.
- Ååååh vad tungt det ser ut att lyfta...
- Tyst nu.
Tatueringarna visar att Wilmer är Zorakier och dessutom ateist!
- Hur många ateister finns det egentligen? Vi är ju mer sekulariserade än Barbia här!
- Jag undrar hur många fanatiker vi har bland oss.
Risings tatuering visar att han är Kardier. Han har även tatuerat in 'mamma' på ena överarmen, men det påverkar ingenting.
Risings stav ryker blå medans Wilmers dolk inte gör det. Ingen hade väl egentligen väntat sig något annat. De båda fallna riddarna får gärna göra en sista post och tacka för sig. Vi tackar er för gott spel.
Följande riddare återstår
Björn den gode : Smaragd-prydd sköld, Flöjt
Dice : Rubin-prydd sköld
Embergem : Safir-prydd sköld, Guldring
Feliath : Diamant-prydd stav
Gurgeh : Topas-prydd sköld, Gast-huvud
Halvtand : Diamant-prydd sköld, Gast-fot
krank : Smaragd-prydd stav, Run-prydd stridsklubba, Gast-hand
Måns : Vass pinne