Re: Analyser
Snow
Dag 1
Röstar på mig för att jag stör mer än jag hjälper, eftersom han ju var Zorakier så var det förmodligen sant för hans del i vart fall
. Gör inget annat under dagen.
Dag 2
Bråkar om mig. Röstar på Lexx. Byter röst till mig. Försvarar sig själv.
Dag 3
Gör en misstänkta lista enligt ett poängsystem.
Goda: Rising, Pilzeman
Rätt goda: Wilmer, Andersson
Mitten: Krank, Arvidos Måns
Misstänkta (enligt hans poängsystem): Embergem, Feliath, Gurgeh, Halvtand, Andy och värst Dice.
Men sen skriver han om vilka han verkligen misstänker och då är det i ordning:
Embergem - Feliath - Halvtand - Andy - (Dice)
Röstar på Embergem
Försvarar sitt läsande av PM. Är inte främmande för att Halvtand är Zorakier, men är inte heller övertygad om att Embergem och Dice inte är det.
Tycker Embergem är lika misstänkt som halvtand (som det blivit drev mot) och byter inte sin röst.
Hoppar sen på Andy
"men jag tycker det är bra om det finns fler alternativ än halvtand (inte heller supermisstänkt)."
Röstar på Andy.
Dag 4
Röstar på Embergem. Byter röst till Halvtand.
"Jag tycker inte att det är solklart att han är Zorakier dock. Även om han är mer misstänkt än salig Lexx så var jag inte övervägande säker. Det ser mörkt ut för halvtand och jag är väldigt spänd på vad som avslöjas när han röstas ut."
"De andra som röstade på halvtand ser jag inte som extra misstänksamma. Krank verkade tycka att Halvtand avslöjade sig (jag har ärligt talat lite svårt att se det). Wilmer hängde mest med. (Notera att jag inte har tid just nu att läsa allt igen, jag får gå på vad jag kommer ihåg)."
Dag 5
Hoppas rising bluffar. Dör.
Länge ser det enligt mig ut som att han försöker hålla halvtand lagom misstänkt samtidigt som han ser till att rösta ut någon annan. Men sen på dag 4 när han faktiskt röstar på Halvtand, och framförallt med den kommentaren om att han inte är säker och det blir intressant att se vad halvtand är känns ju som en typisk "jag vet ju egentligen att han är god så jag skriver det här så jag har lit leverage imorrn"-kommentar.
Nu vill jag inte därmed försvara halvtand, särskilt eftersom jag redan varit med och räddat honom en gång, och det skulle bli så fånigt om jag har fel igen, men det är vad jag får ut av Snow i vart fall. (Det plus att jag själv är god då med tanke på hur mycket han bråkade på mig tidigt när det faktiskt ändå fanns en risk att jag skulle åka ut).